//
کدخبر: ۴۴۲۱۴۳ //
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه:

تا پایان سال‌جاری ۸۵۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت می‌شود

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تامین سرمایه در گردش را یکی از چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل تا پایان امسال ۸۵۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت می‌شود.

تا پایان سال‌جاری ۸۵۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ، بر پیگیری تا حل مشکلات این شرکت‌ها تاکید کرد و افزود: تامین مالی شرکت های دانش بنیان از طریق بند الف و ب تبصره ۱۸ انجام میشود و تا پایان امسال به شرکت‌های دانش بنیان و فناور پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه برای حل مشکلات شرکت های دانش بنیان اهتمام جدی دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد بازار شرکت های دانش بنیان کرمانشاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به سازمان های دولتی مربوط است که با تاکید و حضور استاندار بصورت مورد به مورد در حال رفع موانع و مشکلات هستیم.
آزادی خواستار توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و فناور شد و تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان و فناور به دلیل نوپا بودن، ریسک پذیری بالای سرمایه و اینکه عمده بازار آنها مرتبط با بخش دولتی است، نیازمند نگاه ویژه دستگاه ها و سازمان های دولتی هستند تا بتوانند بیش از پیش به حوزه اشتغال استان کمک کنند.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به اینکه بازار فروش محصولات هم یکی دیگر از چالش‌های بزرگ شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه است گفت: علاوه بر سازمانهای دولتی، بانک ها هم باید در نظام های پرداختی خود، موانع شرکت های دانش بنیان، از دریافت تضامین خاص  تا مطالبه انواع مجوزها را بردارند.
وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از سه هزار نفر در زیست بوم فناوری و نوآوری استان مشغول کار و فعالیت هستند، اظهار کرد: عمده اشتغال ایجاد شده در این زیست بوم مربوط به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است که یکی از چالش های اصلی استان است و این در حالی است که استان کرمانشاه ظرفیت های بسیاری برای توسعه این زیست بوم دارد و اگر توجه ویژه ای به رشد و توسعه آن وجود داشته باشد قطعا در آینده میزان اشتغال این بخش افزایش چشم گیری خواهد داشت.
گفتنی است؛ اکنون بیش از ۵۰۰ واحد فناور در استان کرمانشاه فعالیت می کنند که ۳۳۰ واحد تحت حمایت پارک علم و فناوری است و از این تعداد ۹۲ شرکت نیز موفق به دریافت درجه دانش بنیان شده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۲۱۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان