//
کدخبر: ۴۲۶۶۰۴ //

جلسه شورای شهر کرمانشاه تشکیل نشد/ موسوی‌اجاق: برخی از اعضای شورا هم چنان غیبت دارند

یکصدو چهل‌ و نهمین جلسه شورای شهر کرمانشاه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا تشکیل نشد.

جلسه شورای شهر کرمانشاه تشکیل نشد/ موسوی‌اجاق: برخی از اعضای شورا هم چنان غیبت دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

یکصدو چهل‌ و نهمین جلسه شورای شهر کرمانشاه که قرار بود امروز( ۱۷ مهرماه) تشکیل شود با به حد نصاب نرسیدن اعضا رسمیت پیدا نکرد.
در حاشیه این جلسه حجت‌الله موسوی اجاق سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران دستور جلسه امروز شورا را بررسی موضوع عدم اسکان شهردار کرمانشاه و تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری اعلام کرد.
وی با اشاره به مشکلات حوزه شهری در کرمانشاه رفع سدمعبر را یکی از وظایف شهرداری‌ها دانست و گفت: استفاده از نیوجرسی در جلوی مغازه‌ها و منازل مسکونی و مسدود کردن مسیر، تخلف محسوب می‌شود و راهکار آن پلمب است که شهرداری کرمانشاه با انجام این کار و ایجاد سد معبر، تخلف نموده است
وی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر وضعیت نامناسب فضای سبز و مبلمان شهری نیز گفت: طی چندین سال گذشته در زمینه سرانه فضای سبز، استان کرمانشاه رتبه سوم و چهارم کشور را به خود اختصاص داده بود و اگر پارک جنگلی سراب قنبر نیز راه‌اندازی می‌شد رتبه استان به رتبه دوم ارتقا می‌یافت اما متاسفانه به دلیل کم کاری‌های انجام گرفته این رتبه در حال کاهش است.
موسوی اجاق در پاسخ به سوال دیگری با موضوع سوءتفاهمات پیش آمده و تقطیع صحبت‌های خسرو زرافشانی رئیس شورای شهر کرمانشاه در مورد قوم لک نیز گفت: هرچند بر اساس مستندات این سخنان تقطیع شده بود و منظور رئیس شورای شهر اهانت به هیچ قومی نبود، اما من نیز مانند ایشان نسبت به بکارگیری افراد غیربومی در مدیریت شهرداری کرمانشاه انتقاد دارم البته در شرایط خاص استفاده مدیریتی از نخبه‌ها را راهی در راستای پیشرفت استان می‌دانم اما بکارگیری افراد از شهرهای دیگر در صورتی‌که کرمانشاه دارای نیروهای متخصص و متعهدی است را صلاح نمی‌دانم.
وی رسانه‌ها را پل ارتباطی مدیران با مردم دانست و افزود: اینکه از ظرفیت رسانه برای نشان دادن اقدامات استفاده شود کاری صحیح است اما طی یکسال و نیم گذشته بر اساس مستنداتی که منتشر خواهم کرد شهرداری کرمانشاه بیش از ۳/۵ میلیارد به رسانه‌‌ها پرداخت کرده است.
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه زبان گفتگوی اعضای شورای شهر با شهردار را مصوبه عنوان کرد و بیان داشت: درخواست‌های عنوان شده از سوی شهرداری پس از مصوب شدن در شورای شهر به فرمانداری ارجاع داده می‌شود.
موسوی اجاق در ادامه اضافه کرد: بازگشت تعدادی از نیروهای بازیافت شهرداری به حوزه خدمات شهری که در حال حاضر به بخش اداری انتقال داده شده‌اند، همانطور که با دستور شهردار  انجام شده بدون اخذ مصوبه شورا و با دستور شهردار قابل اجرا است و نیازی به مصوبه شورا  که در خبرها ذکر شده بود ندارد.
وی با تایید این موضوع که عدم تشکیل جلسات و عدم حضور اعضا در شورای اسلامی شهر باعث شده بسیاری از مصوبات بر زمین بماند نیز گفت: غیبت و عدم حضور اعضا در شش جلسه متوالی و ۱۲ جلسه متناوب تخلف است و این افراد باید توسط  هیات حل اختلاف سلب عضویت شوند، اما در برخورد با این تخلفات محرز از سوی دستگاه‌های نظارتی کوتاهی شده و اعضا نیز همچنان با عدم حضور به تخلفات خود ادامه می‌دهند.
موسوی اجاق در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دستورات جلسه امروز اعضای شورا احراز عدم اسکان شهردار کرمانشاه بود نیز گفت: این موضوع در جلسات بعدی شورا نیز مطرح خواهد شد و در صورت محرز شدن نادر نوروزی قطعا شهردار کرمانشاه نخواهد بود.
گفتنی است؛ در جلسه امروز آقایان سید حجت موسوی اجاق، رسول آزادی، سالار احمدزاده، کامران ملکی، خسرو زرافشانی، سید احسان احسانی و پوریا فخری حضور داشتند و آقایان سیدپیمان موسوی، سیدمیثم موسوی اجاق، هاشم درویشی و احسان حیدریان غائبین این جلسه بودند
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۶۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان