//
کدخبر: ۴۲۳۱۹۳ //
سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه خبر داد:

اولین فرهنگسرای ایثار و مقاومت در کرمانشاه افتتاح می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: اولین فرهنگسرای ایثار و مقاومت و عفاف و حجاب بمناسبت هفته دفاع مقدس در کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

اولین فرهنگسرای ایثار و مقاومت در کرمانشاه افتتاح می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ایمان درخشی اظهار کرد: نقش شهرداری در امور فرهنگی کاملآ مشخص و عیان است چراکه مدیریت کالبد شهری برعهده شهرداری هاست.
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی نیازمند توسعه زیرساخت‌های شهری است افزود: از آنجا که همین توسعه توسط خود شهرداری صورت می‌گیرد نیازمند توجه دیگر واحدهای مدیریت شهری هستیم چراکه مکمل یکدیگر و سهم آنان مشخص است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای توسعه فعالیت‌های دینی، فرهنگی، ادبی، ورزشی، هنری و... در فرهنگسراها با برگزاری کلاس های متعدد و جذب اساتید نخبه و مجرب و همچنین اجرای برنامه در پارک های مجاور فرهنگسراها درحال انجام است.
درخشی با بیان اینکه تدوین محتوای مناسب بیلبوردهای سطح شهر از لحاظ محتوایی با هماهنگی دیگر واحد‌های مربوط از دیگر برنامه های سازمان است گفت: مراسم بازگشایی مدارس با حضور مسولین و همچنین پلاک افتخار با محوریت تقدیر از قهرمانان و نخبگان در زمینه های مختلف بخشی دیگر از برنامه های ما خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه وجود انتقادهای متفاوت از فعالیت های فرهنگی در همه بخش ها یکی از راهکارهایی است که موجب پیشرفت شهرداری در حوزه فرهنگی می شود خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه فرهنگی که از زیر شاخه های علوم انسانی است نسبی بوده و به اندازه تک تک افراد جامعه نظر و دیدگاه برای انجام فعالیت های فرهنگی وجود دارد.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه بیان کرد: لذا درحال تدوین بانک اطلاعاتی جهت شناسایی بزرگان فرهنگی، اجتماعی هستیم تا با عضویت آنان در شورای فرهنگی شهرداری کرمانشاه، از نظرات آنان در پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کنیم.
درخشی با اشاره به برگزاری برنامه عصر شعر طنز، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مهرواره نمایش نامه خوانی نیز درحال انجام است.
وی با اشاره به نقش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی در ترویج فرهنگ شهری بیان کرد: در راستای آموزش فرهنگ شهروندی نیز ازسوی این اداره، کلیپ و موشن گرافیک تهیه و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.
سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم در فضای شهری، زیباسازی است که در نظر داریم سطل های زباله را با طرح های آموزش شهروندی نقاشی کنیم.
افتتاح اولین فرهنگسرای ایثار و مقاومت در پارک فدک، افتتاح فرهنگسرای عفاف و حجاب در فرهنگسرای گل نرگس و برگزاری نمایشگاه ازجمله برنامه‌های سازمان فرهنگی در هفته دفاع مقدس است که رییس این سازمان به آنان اشاره کرد.
درخشی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است تاکید کرد: رسالت اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری، ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ شهر است.
وی با بیان اینکه مسوولین باید برای به حداقل رساندن انتقادها تلاش کرده و نقد های منصفانه و بجا را به عنوان محرک اصلی فعالیت های مجموعه شهری بکار ببندند گفت: هنر یک نهاد فرهنگی، بهره گیری هرچه بیشتر از دیدگاه های افراد جامعه و شناخت جامع از افکار عمومی موجود در جامعه است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: لذا برای عملیاتی کردن این امر باید اتاق فکر و کمیته های تخصصی در حوزهای فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته و جلسات تخصصی در آن برگزار شود.
وی در پایان تاکید کرد: تلاش برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی، ایجاد فرهنگسراها، سرای محله و بهره گیری از سمن ها برای عملیاتی کردن برنامه های فرهنگی و اجتماعی بسیار ضروری است لذا در تلاشیم که بتوانیم این برنامه ها را به مرحله اجرا برسانیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان