//
کدخبر: ۴۱۸۱۳۰ //
‍ رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه خبرداد؛

ورود سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه به تدوین نقشه راه شهر هوشمند

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه از ورود سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه به تدوین نقشه راه شهر هوشمند کشور خبر داد.


ورود سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه به تدوین نقشه راه شهر هوشمند
به گزارش فرتاک نیوز،

عابدین محمودی اظهار کرد: هوشمندسازی در عصر جدید و نقش مدیریت شهری در توسعه شهرها امری ضروری و مهم است.
وی افزود: استفاده از تجربیات شهرهای پیش رو در زمینه شهر هوشمند، برای ارتقاء گام به گام پروژه‌های هوشمندسازی و ورود فعالان حوزه فناوری، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری در حوزه تدوین نقشه راه شهر هوشمند لازم است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: براساس آخرین تئوری‌های مدیریت شهری بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهر هوشمند به شهری گفته می‌شود که دارای ۶ مولفه یا شاخص باشد که این مولفه‌ها شامل زیرساخت و ارتباطات هوشمند، حکمرانی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند، است.
محمودی گفت: در زمینه ی توسعه زیرساخت‌های فنی شامل توسعه زیرساخت ارتباطی، پهنای باند بر مبنای فیبر نوری با همکاری شرکت آسیا تک به طول ۴۰۰ کیلومتر در سطح شهر کرمانشاه، توسعه مراکز داده (Data Center)، توسعه نرم افزارها، اپلیکیشن‌های هوشمند و حمایت از استارتاپ‌ها را برای حرکت به‌سمت هوشمندسازی شهرها و به‌دنبال آن مدیریت شهری مبتنی بر تکنولوژی‌های مدرن از اقدامات این سازمان است.
وی اذعان کرد: این اقدامات، خدمات‌رسانی به شهر را بر اساس مولفه‌های شهر هوشمند تسهیل کرده و باعث توسعه پایدار و رضایت عمومی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۸۱۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان