//
کدخبر: ۴۱۷۶۷۸ //
به همت حوزه هنری کرمانشاه انجام گرفت؛

امضا قرارداد احداث "پردیس سینما پیروزی" در کرمانشاه

به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قرارداد ساخت پروژه پردیس سینما پیروزی در کرمانشاه امضا شد.

  امضا قرارداد احداث "پردیس سینما پیروزی" در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین‌ امضای قرارداد  احداث "پردیس سینما  پیروزی" کرمانشاه با حضور رئیس حوزه هنری و سرمایه‌گذار این پروژه پیش ازظهر امروز (۲۶ مرداد) در حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد.

 " افشین آزادی " در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در عرصه‌های فرهنگی و در ادوار مختلف همواره مورد توجه  مردم کشور و دنیا بوده است گفت: یکی از مولفه‌های فرهنگی در دنیا تعداد صندلی‌های سالن‌های سینما و آمفی‌تئاتر است.

  وی گفت: سینما در استان کرمانشاه ۱۰ سال پس از تاسیس سینما در دنیا و پنج سال پس از تاسیس سینما در کشور راه‌اندازی شده است.

رئیس حوزه هنری کرمانشاه تعداد سینماهای کرمانشاه قبل از انقلاب را ۱۴ سینما عنوان کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از این سینماها تعطیل و تعدادی هم به فعالیت خود ادامه دادند و استقبال از سینما در دهه ۶۰ همچنان در کرمانشاه وجود داشت.

IMG_20230817_140815_266

وی خاطرنشان کرد: در دهه ۷۰ و ۸۰ به دلیل ورود ویدئو و ماهواره به کشور، استفاده از سینما به عنوان محلی برای سرگرمی کاهش یافت، تا جاییکه بسیاری از سینماهای کشور در دهه هشتاد ورشکسته شدند اما در دهه ۹۰ که از آن به عنوان دوره بازگشت مردم به سینما یاد می‌شود شاهد افزایش حضور مردم در سینماها به عنوان محیطی سرگرم کننده بودیم.

آزادی یادآور شد: کرونا آسیب جدی را به سالن‌های سینما وارد کرد و تعطیلی سینما‌ها بازهم سینماداران را وارد چالشی جدید کرد اما در حال حاضر فروش بلیت در سینما‌ها رشد داشته و امیدورایم بیش از پیش شاهد افزایش حضور مردم در سینما‌ها باشیم.

وی سینما را سرگرمی نسبتا ارزانی دانست که با توجه نبود امکانات تفریحی مناسب در کرمانشاه می‌تواند باعث ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها شود.

رئیس حوزه هنری در ادامه تعداد سینماهای فعال در کرمانشاه را دو سینما شامل؛ آزادی و فرهنگ عنوان کرد و‌گفت: سینما‌ پیروزی کرمانشاه پس از زلزله سال ۹۶ دچار خسارت جدی شد که با نظر استاندار و شهردار وقت سازه آن  تخریب گردید.

این مقام مسئول افزود: از سالها قبل از کرونا پیگیر ساخت پردیس سینما پیروزی بودیم اما سرمایهگذار مورد نظر به دلیل شیوع کرونا ریسک موجود را نپذیرفت و کناره‌گیری کرد.

 به گفته آزادی سرمایه‌گذاری که برای ساخت این پروژه اعلام آمادگی کرده کرمانشاهی است و‌ اجرای پروژه‌های بیمارستانی، تفریحی و ورزشی متعددی را در کرمانشاه برعهده داشته است.

وی محل سینما پیروزی را دارای موقعیتی مطلوب برای احداث پردیس سینمایی عنوان کرد و بیان داشت: به دلیل دسترسی این منطقه به محله‌های کمتر برخوردار و دسترسی به محله‌های برخوردار، همچنین وجود مدارس متعدد، بازار، اماکن درمانی، نبود ترافیک در ساعت‌های پرتردد، و دوری از مناطق تاریخی شهر این پردیس تجاری سینمایی در موقعیت مطلوبی واقع شده که می‌تواند مکانی ارزشمند را به داشته‌های کرمانشاه اضافه کند.

در ادامه این جلسه "عیسی مرادی"  سرمایه‌گذار این پروژه نیز گفت: عملیات اجرایی ساخت پردیس سینما پیروزی با اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان پس از اخذ پروانه و مجوزهای لازم آغاز خواهد شد و امیدواریم تا یکسال آینده به بهره‌برداری برسد.

-9223372036854775808_-211652

وی افزود: این سازه ساختمانی در ۹ طبقه با زیربنای هرطبقه ۱۰۰۰ مترمربع شامل؛ دو طبقه پارکینگ، سه طبقه تجاری، یک طبقه گردشگری و شهربازی، یک طبقه رستوران چند‌منظوره و دو طبقه سینما با هشت سالن احداث خواهد شد. همچنین با پیش‌بینی انجام گرفته پشت‌بام این سازه نیز به سینمای روباز اختصاص داده می‌شود

مرادی ارتفاع این سازه را ۳۶ متر عنوان کرد و بیان داشت: کمترین انتظار ما از مسئولین استانی اینست که برای اخذ مجوز‌ها مساعدت لازم را با ما داشته باشند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۶۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان