//
کدخبر: ۴۱۲۰۵۱ //

۴۰ هکتار از پناهگاه حیات وحش "قراویز" در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از وقوع حریق در ۴۰ هکتار از منقطه پناهگاه حیات وحش "قراویز" خبر داد.

۴۰ هکتار از پناهگاه حیات وحش "قراویز" در آتش سوخت
به گزارش فرتاک نیوز،

اصغر آغاز با اشاره به حریقی که روز گذشته (۲۴ تیر) در پناهگاه حیات وحش قراویز آغاز شد، افزود: نیروهای محیط زیست با همکاری بخش‌های دیگر حدود هفت ساعت برای مهار آتش تلاش کردند و در نهایت ساعت ۱۹ آتش به طور کامل مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عامل انسانی را دلیل شروع این آتش‌سوزی دانست که به دلیل گرمای هوا و غنای پوشش گیاهی در منطقه گسترش یافت و عنوان کرد: در نهایت حدود ۴۰ هکتار از پناهگاه حیات وحش قراویز در آتش سوخت.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آسیبی به گونه‌های حیات وحش منطقه خصوصا "آهو" که  تعداد قابل توجهی در این محدوده وجود دارد، وارد نشده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای تیرماه شاهد موارد دیگری از آتش سوزی در عرصه‌های تحت مدیریت محیط زیست در استان بوده ایم، گفت: با احتساب آتش‌سوزی که در قراویز داشتیم، در مجموع از ابتدای تابستان تا کنون ۶۰ هکتار ار مناطق تحت مدیریت محیط زیست طعمه حریق شده است.

به گفته آغاز، از ابتدای تابستان به غیر از حریق در پناهگاه حیات وحش قراویز، ۱۰ هکتار در منطقه حفاظت شده بیستون، پنج هکتار در پناهگاه حیات وحش بیستون و پنج هکتار نیز در منطقه حفاظت شده قلاجه آتش‌سوزی داشتیم.

وی دلیل اصلی اکثر این آتش‌سوزی‌ها را عوامل انسانی اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به گرمای شدید هوا و پوشش غنی گیاهی که به دلیل بارش‌های خوب بهاری داشتیم، امکان بروز آتش سوزی تا پایان فصل گرما بسیار زیاد است و توقع داریم مردم و خصوصا گردشگران همراهی بیشتری برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۰۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان