//
کدخبر: ۴۰۵۶۵۲ //

راز تاب آوری و شادکامی کشورهای اسکاندیناوی

راز تاب آوری مردم اسکاندیناوی را بصورت بسیارخلاصه با هم در این مطلب مرور خواهیم کرد دهه ها است که بررسی های جهانی دانمارک را به عنوان یکی از شاد ترین کشورهای جهان رده بندی کرده است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد،حتی ضربه و سختی طولانی قرنطینه کرونا فشار کمی بر روی سلامت روان دانمارکی ها داشته است.

راز تاب آوری و شادکامی کشورهای اسکاندیناوی
به گزارش فرتاک نیوز،

زهرا رزاقی مترجم و نویسنده خانه تاب آوری در این یادداشت اختصاصی برای فرتاک نیوز نوشت: مارک وایکینگ، عضو هیئت رییسه دپارتمان شادمانی دانشگاه کپنهاگن در مورد سه دلیلی که زیربنای این تاب اوری است می‌گوید:‌ یک فرهنگ قوی جدا کردن مفهوم سعادت و ثروت از یکدیگر در دانمارک وجود دارد.

مردم دانمارک به توسعه دادن فعالیت های معنی دار خارج از خانه در کنار یکدیگر تمایل دارند،برای مثال:او به ماهیگیری با دوستانش می‌رود و بعد از ان ماهی هایی که گرفته اند را با یکدیگر کباب می‌کنند یا او بعد از شنا در بندر لیموناد یا چایی و قهوه  به دوستانش تعارف می‌کند.

‌او پیشنهاد کرده با تعیین یک زمان جداگانه به صورت ماهیانه مخصوص فعالیت های معنی دار،شما می‌توانیددرگیر کارهایی شوید که هیچ هزینه ای برای شما ندارد‌ مانند این که با اعضای خانواده و دوستانتان به پیاده‌روی بروید.

‌علت بعدی این موضوع درک مردم دانمارک از ارامش و راحتی است که اقای وایکینگ ان را « هنر لذت بردن از خوشحالی های ساده در زندگی »‌نامیده است.این ساختار یک فضای دلنشین برای لذت بردن با تعدادی از اعضای خانواده یا دوستان است.

‌همچنین غیر دانمارکی ها هم می‌توانند ارامش و راحتی را در اغوش بگیرند،‌ساختن یک فضای دنج و راحت می تواند به شما کمک کند تجدید قوا کرده و خودتان را دوباره ارزیابی کنید.

‌.یک پروفسور دانشگاه کپنهاگن که سلامت روان افراد در دوران قرنطینه را مطالعه کرده است،می گوید:مردم اسکاندیناوی سطح بالایی از اعتماد به یکدیگر و کشورشان را گزارش کرده اند.

در بین مردم اسکاندیناوی یک احساس مبنی بر این که« اگر حال من بد است من می دانم تو می‌توانی حال من را بهتر کنی»وجود دارد و «ما» در مقابل من قرار دارد و فرد تنها نیست.

متخصصان اغلب می‌گویند احساس یک جامعه می‌تواند در سطح فردی اغاز شود،مانند کارهای داوطلبانه،رفتار هایی با مهربانی و دسترسی و ارتباط گرفتن با خانواده.

راز تاب آوری مردم در قالبی مختصر میتواند معنامندی ُ قدردانی از لحظات و دم را غنمیت شمردن و در پایان تفکر ما بودن به جای من میتواند رازهای تاب آوری مردم اسکاندیناوی بشمار آیند.

IMG_20230610_150952_824

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان