//
کدخبر: ۳۹۸۰ //
معاون استانداری کرمانشاه:

باید از ظرفیت‌های مهارتی برای توانمندسازی افراد استفاده کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بر لزوم توانمند سازی افراد در راستای رفع معضل بیکاری تاکید و اظهار کرد: باید از ظرفیت های مهارتی که در اختیار استان است در راستای توانمند سازی افراد استفاده شود .

به گزارش فرتاک نیوز رضا رحیمی در جلسه شورای مهارت استان که امروز (سوم بهمن) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به لزوم نیازسنجی در استان  جهت رفع معضل اشتغال، افزود: تنها در صورتی که نیازهای استان شناسایی شوند و چشم انداز آموزش ها بر اساس نیازها باشد، می‌توان از آموزش های مهارتی در جهت رفع معضل اشتغال در استان استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه تعداد افراد ماهر و فنی استان اندک است، افزود: به راستی اگر پتروشیمی چهارم استان در شهرستان اسلام آباد غرب شروع بکار کند، چند نفر از این شهرستان توانمندی لازم برای جذب را پیدا کرده اند.

رحیمی ادامه داد: کارخانه خودرو سازی نیز تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید، اما آیا افرادی از داخل استان مهارت لازم برای کار در این کارخانه کسب کرده اند.

رحیمی با ابراز تاسف از اینکه در حوزه آموزش های مهارتی خوب کار نشده است، افزود: برای ارائه آموزش های مهارتی هزینه نمی‌کنیم و در اولویت های آخر بودجه ای اگر پولی بماند در این بخش هزینه می کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت پرورش کارآفرینان جدید، گفت: آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی بالا و آمار کارآفرینان اندک است و همه اینها یعنی در حوزه آموزش و مهارت آموزی خوب کار نشده است.

وی ادامه داد: سیستم آموزشی حفظ محور افراد را برای حضور موفق و اثرگذار در جامعه تربیت نکرده است و آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی که مهارت لازم برای کار کسب نکرده اند، گواه این مدعا است.

رحیمی با تاکید بر لزوم سمت و سو دادن آموزش های مهارتی به سمت روستاها، تصریح کرد: باید مهارت آموزی را در روستاها ترویج کرد و از این طریق اشتغال را به روستاها برده و از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهر جلوگیری کرد.

رحیمی ادامه داد: ارائه آموزش های مهارتی بین روستائیان در دو حوزه کشاورزی و صنایع دستی اهمیت دارد.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان