//
کدخبر: ۳۸۸۸۰۴ //

این قبوض گاز مشترکان را شوکه کرد

قبوض گاز این دوره بسیاری مشترکان گاز در کرمانشاه را شوکه کرده، هم از این حیث که گازبهای آنان چندین برابر دوره گذشته است و هم از این جهت که با وجود نداشتن بدهی، مبلغی بعنوان بدهی دوره قبل در قبض این دوره‌شان آمده است.

این قبوض گاز مشترکان را شوکه کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

طی چند روز گذشته پیامک مربوط به گازبهای دوره جدید برای بسیاری مشترکان آمد. پیامک‌هایی که برخی مشترکین با دیدن رقم پرداختی آن شوکه شدند، زیرا چندین برابر رقم دوره گذشته‌شان است.

تعدادی از این مشترکین با مراجعه حضوری یا تماس با خبرنگار، خواستار پیگیری این موضوع از مسئولین شرکت گاز و جویا شدن علت این موضوع شدند.

طبق گفته این افراد، در حالیکه مصرفشان نسبت به دوره‌های قبل تفاوت چندانی نداشته، اما گازبهای آنها چند برابر شده است.

موضوع جالب دیگری که از سوی این مشترکین مطرح شد این بود که با وجود نداشتن بدهی، در قبض این دوره مبلغی بعنوان بدهی برای آنها ثبت شده است.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انتقاد برخی از مردم نسبت به قبض گاز این دوره، گفت: از نیمه دوم آذر امسال تعرفه جدید گاز برای کل کشور اعلام شد و قبوض این دوره بر اساس تعرفه جدید محاسبه شده است.

وی ادامه داد: کرمانشاه با توجه به شرایط آب و هوایی که دارد در دسته اقلیم "دو" قرار می‌گیرد که تعرفه هر پلکان در این اقلیم متفاوت بوده و در پلکان‌های بالا به مترمکعبی پنج تا شش هزار تومان هم می‌رسد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در سه پلکان اول یعنی مصرف تا ۳۷۵ مترمکعب در هر ماه افزایش تعرفه نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: قیمت‌ها در سه پلکان اول به ترتیب مترمکعبی ۴۱، ۶۹ و ۹۶ تومان است.

به گفته حسینی، میزان مصرف بخش قابل توجهی از مشترکان در همین سه پلکان بوده و مشمول افزایش تعرفه چندانی نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: از پلکان سوم به بعد قیمت‌ها بصورت تصاعدی بالا می‌رود، بگونه‌ای در پلکان یازده و دوازده به مترمکعبی پنج و شش هزار تومان می‌رسد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه معتقد است، مشترکانی که در این دوره با قبوض بالا مواجه شده‌اند، احتمالا میزان مصرفی در رده پلکان‌های بالا داشته‌اند.

وی یادآور شد: در هر پلکان تنها مصرف مازاد نسبت به پلکان قبل با تعرفه بیشتر محاسبه می‌شود.

حسینی به این نکته هم اشاره کرد که در برخی موارد در ساختمان‌های چند طبقه که ساکنان اقدام به تفکیک کنتور نکرده‌اند، به جهت بالا بودن میزان مصرف به اندازه چند خانوار، قیمت‌ها وارد پلکان‌های بالا شده و تصاعدی محاسبه شده است.

وی درباره وجود بدهی معوق در قبوض برخی مشترکان با وجود تسویه صورتحساب دوره‌های قبل نیز عنوان کرد: در پلکان‌های بالا به صورت افزایشی رقمی به عنوان «تعدیل جریمه مصرف» لحاظ شده که فعلا در قالب بدهی قبلی در قبوض گنجانده شده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تنها راهکار کاهش بهای گاز را مدیریت مصرف دانست..

حسینی از وجود حدود ۶۷۰ هزار مشترک گاز در استان کرمانشاه خبر داد که تنها ۱۰ درصد آنها پرمصرف بوده و حدود یک درصد بدمصرف هستند.

جدول زیر تعرفه گازبهای بخش خانگی در ماه های سرد و گرم را نشان می‌دهد. کرمانشاه در دسته اقلیم دو قرار دارد.

304

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۸۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان