//
کدخبر: ۳۸۷۸۰۶ //

افتتاح "مجتمع دانش‌بنیان کاغذ‌خسروی" با حضور وزیر ارتباطات در کرمانشاه

"مجتمع دانش‌بنیان کاغذ خسروی"، با حضور وزیر ارتباطات به عنوان نماینده دولت در سفر به استان کرمانشاه افتتاح شد.

افتتاح "مجتمع دانش‌بنیان کاغذ‌خسروی" با حضور وزیر ارتباطات در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، امروز(چهارم اسفند) در آیین افتتاح پروژه مجتمع دانش‌بنیان کاغذ خسروی لازمه تامین آینده علمی کشور را‌ تامین نیازهای اولیه تعلیم و تربیت از جمله تولید داخلی کاغذ دانست.

استاندار کرمانشاه افزود: در دوران گذشته خودکفایی در تولید شبیه رویا بود و کشور وابسته به بیگانگان، اما امروز در بسیاری حوزه‌ها جزو کشورهای برتر دنیا هستیم که وابستگیمان از کشورهای بیگانه کاهش یافته است.

صحرایی افزود: قدرت و توانایی این نظام با تحقق شعار "ما می‌توانیم" تنها به برکت انقلاب، امام راحل و خون پاک شهدا بوده است و باید با همه توان از این همه دستاوردها حفاظت کنیم.

 در ادامه میثم خسروی عضو هیات مدیره مجتمع دانش‌بنیان کاغذ خسروی نیز اظهار داشت: ساخت این مجتمع از سال 1392 آغاز شد ولی به دلیل نامهربانی‌ها طی سالیان گذشته دچار رکود شد و با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حمایت‌های انجام گرفته امروز شاهد بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

وی سرمایه‌گذاری صرف شده در این پروژه را 500 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال‌حاضر در این مجتمع 70 نفر مشغول به کار هستند.

خسروی در ادامه اشاره‌ای به محصولات تولید شده در این مجتمع دانش‌بنیان نیز داشت و افزود: در این مجتمع کاغذ سنگی بر پایه کربنات کلسیم به ضخامت 70 تا 1000 میکرون، کاغذ تحریر، کاغذ دیواری مخمل با استفاده از کاغذ سنگی و کاغذ پنج رنگ قابل شست‌و‌شو تولید می‌شود.

 وی اضافه کرد: هم‌اکنون در این مجتمع 20 درصد کاغذ تحریر مورد نیاز کشور تولید می‌شود و امیدواریم با اجرای فاز توسعه‌ای این مجتمع در خرداد‌ماه 40 درصد نیاز کاغذ تحریر کشور تامین گردد.

 خسروی افزود: همچنین باتولید کاغذ دیواری خواهیم توانست کشور را در زمینه واردات کاغذ دیواری بی‌نیاز نماییم.

خبرنگار:طیبه‌ دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان