//
کدخبر: ۳۸۲۳۷۶ //

یکشنبه ادارات و مدارس کدام استان‌ها تعطیل است؟

با ادامه برودت هوا در بسیاری از مناطق کشور و افت فشار گاز، پس ازتصمیم گیری ستاد مدیریت بحران، در برخی استان‌ها مدارس، ادارات و بانک‌ها در روز یکشنبه ۲5 دی ماه تعطیل و یا دورکار شدند.

 یکشنبه ادارات و مدارس کدام استان‌ها تعطیل است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

طی روزهای اخیر بارش نعمت الهی برف در بسیاری از استان‌های کشور موجب برودت هوا و افت شدید دما در این استان‌ها شده است؛ بر این اساس با تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان و استانداری‌ها، در اغلب استان‌ها مدارس، ادارات و بانک‌ها تعطیل و یا دورکار شدند.

آذربایجان شرقی:

استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان در روز یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ خواهد بود.

همچنین شروع کار شعب بانک‌ها از ساعت ۹ صبح و پایان کار آنها طبق روال روزهای عادی خواهد بود.

 

فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به‌صورت غیرحضوری بوده، اما امتحانات داخلی و نهایی آنها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

تهران:

طبق مصوبه جلسه کمیته اضطرار هوای استان تهران برای روز یکشنبه ۲۵دی ماه ۱۴۰۱ به منظور پیگیری امورات اداری و اجرایی هم‌وطنان کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی با حضور یک سوم کارمندان دایر می‌باشد و مابقی کارمندان دورکار خواهند بود.

وی گفت: دستگاههای خدمات‌رسان، امدادی، درمانی و دارای شیفت کاری از این موضوع مستثنی هستند.

شفیقی در خصوص فعالیت بانک‌ها بیان کرد: یک سوم تعداد شعب هربانک بعنوان شعب منتخب دراستان تهران ازساعت ۹صبح تا ۱۳ ظهر فعال بوده ونسبت به ارائه خدمات حضوری اقدام می نمایند. در همین راستا اسامی شعب منتخب ازطریق سایت بانکها قابل مشاهده می باشد.

وی در خصوص فعالیت مراکز آموزشی گفت:کلاس‌های کلیه مدارس به صورت غیر حضوری تشکیل می‌شود و سایر مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها تعطیل می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق برنامه برگزار می شود همچنین، تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بعهده روسای دانشگاه‌ها خواهد بود.

شفیقی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است تمامی سیستم‌های گرمایشی مجتمع‌های خدماتی از جمله مجتمع‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی خاموش باشد.

خراسان رضوی:

فرماندار مشهد اظهار کرد: مدارس، مهدکودک‌ها و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تا پایان هفته جاری به صورت مجازی فعالیت خواهند کرد.

محسن داوری افزود: همچنین فعالیت ادارات در شهرستان مشهد برای فردا، یکشنبه ۲۵ دی ماه به صورت مجازی خواهد بود.

وی گفت: در خصوص برگزاری حضوری آزمونها و امتحانات، آموزش و پروش و دانشگاه هها اطلاع رسانی خواهند کرد.

اصفهان:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۹ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و مراکز آموزشی استان اصفهان نیز در این روز مجازی هستند.

خراسان شمالی:

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در ستاد مدیریت بحران استانداری خراسا‌ن‌شمالی اظهار کرد: دور کاری ادارات و سازمان‌ها و مدارس به دلیل برودت هوا و کاهش فشار گاز تا پایان هفته در خراسان شمالی ادامه دارد.

وی گفت: اصناف نیز به شرط استفاده از سوخت جایگزین می‌توانند فعال باشند.

استاندار خراسان شمالی افزود: هیچ بخش تجاری در استان حق فعالیت با گاز شهری را ندارد.

البرز:

 احمد افضلی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، در حاشیه جلسه کمیته اضطرار استان که در محل شرکت توزیع نیروی برق البرز در حال برگزاری است، گفت: بر این اساس مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل بوده و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس آموزشی دولتی و غیر دولتی به صورت غیرحضوری است و تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به عهده روسای دانشگاه‌ها خواهد بود. 

افضلی افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق برنامه برگزار می شود.

وی یادآور شد: دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی، درمانی و دارای شیفت کاری از این موضوع مستثنی هستند.

به گفته وی یک سوم تعداد شعب هر بانک به عنوان شعب منتخب در استان البرز نسبت به ارائه خدمات حضوری اقدام می‌کنند.

وی تاکید‌ کرد: خاموش بودن کلیه سیستم های گرمایشی (گازی، برقی و گازوئیلی) ادارات دولتی و همچنین مجتمع‌های خدماتی از جمله مجتمع‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی، تصمیم گیری در خصوص تعطیلی یا فعالیت مجتمع های قضائی دادگستری کل استان البرز و نیز سازمان قضائی نیروهای مسلح از سوی رئیس کل دادگستری استان، رعایت مصرف انرژی از سوی صنوف و همچنین اجرای دستورالعمل شرکت گاز استان در خصوص قطع گاز آن دسته از بخش‌های مشمول این ابلاغ از دیگر مصوبات این نشست بود.

سمنان:

محمد حمیدی، جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان اظهار کرد: به‌ علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تأمین گاز طبیعی برای مشترکان خانگی، تمام ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و بانک‌های استان سمنان ( جز شعب مرکزی و اصلی) به استثنای ادارات خدمات‌‌رسان و مراکز بهداشتی روز یکشنبه، ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ به‌صورت دورکار فعالیت خواهند داشت.

حمیدی افزود: باعنایت به اطلاع‌رسانی قبلی، فعالیت مراکز آموزشی ( مدارس) در روز یکشنبه ( ۲۵ دی‌ماه) به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز  بر اساس برنامه قبلی به قوت خود باقی و در تاریخ‌های اعلام شده برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس درخواست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، فعالیت آن‌دسته از مدارس شهری و روستایی استان که تأاسیسات گرم‌کننده آن مراکز غیر از گازی طبیعی بوده، به‌صورت حضوری به انجام خواهد رسید.

حمیدی گفت: فعالیت تمام مراکز ستادی دانشگاه‌های استان سمنان به‌صورت دورکار و تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم نیز بر عهده رؤسای دانشگاه‌های استان است.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان با اعلام اینکه ساعت کار شعب بانک‌های منتخب استان (مرکزی و اصلی) از ساعت ۹ تا ۱۳  است،  از آحاد مختلف مردم استان سمنان خواست با کاهش مصرف انرژی به‌ویژه کاهش دمای تجهیزات گرم‌کننده مورداستفاده، امکان بهره‌مندی تمام هم‌میهنان را از نعمت گاز فراهم سازند.

سیستان و بلوچستان:

مجید محبی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بامداد امروز دمای هوای ۱۱ شهرستان از استان به زیر صفر رسید که زاهدان با منفی ۱۰، هیرمند منفی ۱۰، زابل و زهک منفی ۹، میرجاوه منفی ۷، خاش نصرت آباد و سراوان منفی ۵، سیب سوران منفی ۳، تمندان منفی ۲، و مهرستان منفی ۱، درجه زیر صفر سردترین شهر استان بوده است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های ذکر شده مدارس ابتدایی و نیمه اول متوسطه تعطیل اعلام شده و کلاس‌های دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در این شهرستان‌ها برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته بنا بر اعلام فرمانداران شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به دلیل تداوم سرمای هوا و وزش باد شدید سبب تعطیلی روز شنبه مدارس و ادارات این شهرستان‌ها شد.

قم:

بر اساس مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در مورد شیوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی به شرح زیر است:

به اطلاع شهروندان محترم میرساند؛ با توجه به تداوم وضعیت برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره مندی همه هموطنان عزیز از انرژی، فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی، سازمانها، نهادها، شرکت ها، موسسات به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و بانک ها در روز یکشنبه مورخ ۲۵ دیماه ۱۴۰۱ در سطح استان بصورت دور کار خواهند بود. 

ضمنا ساعت کار کلیه شعب بانکهای استان از ۹ الی ۱۲ اعلام می گردد.

همچنین کلیه دستگاه ها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم های گرمایشی طی مدت یاد شده تا ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ می باشند. 

آذربایجان غربی:

 بر اساس تصمیم کارگروه سوخت استان، تمام مدارس، آموزشگاه‌های علمی آزاد و مراکز آموزشی وابسته به آموزش و پرورش استان یکشنبه ۲۵ دی ماه  غیرحضوری و آموزش از طریق شبکه شاد انجام می‌شود.

یادآور می‌شود امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد و امتحانات داخلی و هماهنگ استانی لغو و زمان برگزاری متعاقبا از طریق مدیران مدارس به دانش اموزان و اولیای گرامی اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین  معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی نیز گفت: در راستای اجرای مصوبه کارگروه سوخت استان و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ادارات آذربایجان غربی فردا یکشنبه دو ساعت زودتر از وقت قانونی تعطیل می‌شود.

زنجان:

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مدارس ابتدایی استان در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه تعطیل و کلاس‌های درس در بستر شبکه شاد و بصورت مجازی برگزار می‌شود.

 مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان زنجان افزود: بر اساس این اطلاعیه، امتحانات دانش آموزان مقاطع متوسطه و دانشجویان طبق برنامه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در روز یکشنبه مورخه ۲۵ دی ماه همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان به جز شعب منتخب بانک‌های عامل و دستگاه‌های خدماتی، درمانی و امدادی نیز از ساعت ۹:۳۰ شروع به کار خواهند کرد.

اردبیل:

به‌دلیل برودت هوا و مدیریت مصرف گاز، در کلیه نواحی و مناطق استان اردبیل، در روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ فعالیت‌های آموزشی مدارس در نوبت صبح و عصر بصورت غیر حضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» خواهد بود.

همچنین امتحانات داخلی به زمان دیگری موکول شده است.

همدان:

 به استناد مصوبه هیئت وزیران و صورتجلسه کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش برف، برودت هوا و به منظور مدیریت مصرف انرژی تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و موسسات در سطح استان به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی و درمانی و بانک‌ها، فردا یک‌شنبه ۲۵ دی تعطیل هستند.

همچنین همه مراکز دانشگاهی (بخش اداری و آموزشی) و تمام مقاطع تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش در سطح استان به جز امتحانات سراسری پایه دوازدهم به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

 لازم به ذکر است همه مراکز تعطیل ملزم به خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی تا ساعت ۸ صبح روز دوشنبه هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۳۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان