//
کدخبر: ۳۸۲۳۶۱ //

استاندار کرمانشاه: باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه این استان استفاده کرد

استاندار کرمانشاه گفت: اکنون در ظرف زمانی و مکانی ویژه‌ای قرار داریم و با مجموعه متراکمی از مسائل مواجه هستیم که کلید واژه آن «کرمانشاه» است، باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحول و توسعه این استان استفاده کرد.

استاندار کرمانشاه: باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه این استان استفاده کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمدطیب صحرایی» در نشست با هیأت رئیسه دانشگاه رازی افزود: کار دانشگاه فارغ از نتایج و خروجی آن، در ذات خود ارزشمند است و هر کاری که در فضای بیرون از دانشگاه اتفاق بیفتد به تفسیر روایت شریف العلم سلطان نیازمند علم است. در فضای علمی هم جایگاه دانشگاه ویژه و اثرگذار است و دانشگاه برای ما موضوعیت دارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان فضای علمی را محصور کرد، گفت: باید تولیدات علمی ما در منظومه علمی جهانی قرار گیرد. ما باید آرمانی بیاندیشیم اما واقعی عمل کنیم، اگرچه باید جهانی بیاندیشیم اما همسایگان دانشگاه از این مجموعه انتظار گره‌گشایی، کارگشایی و بهبود زندگی خود را دارند.

استاندار کرمانشاه بر ایفای نقش رسالت اجتماعی دانشگاه نسبت به محیط پیرامون و اثرگذاری جدی در بهبود زندگی مردم تأکید کرد و افزود: ما حتماً به یک دانشگاه جهانی اما اثرگذار در اقلیم خود نیاز داریم و باید بیش از پیش در این محیط خود اثر بگذاریم.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان، بر تشکیل جلسات با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه تأکید کرد و گفت: اساتید دانشگاه باید در توسعه کرمانشاه ایفای نقش نمایند و تراوش علم و فضل و پژوهش دانشگاهیان بر توسعه این استان اثر بگذارد.

صحرایی با اشاره به پروژه‌های متعدد استان کرمانشاه افزود: در پروژه‌های مختلف استان به عنوان مثال برای راه اندازی مرز هوشمند، ما نیاز به مشارکت تخصصی دانشگاه در حوزه پردازش، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت داریم و دانشگاه باید مسئولیت اجتماعی خود را ایفا نماید.

وی خواستار استفاده از ظرفیت خوشه‌های دانشجویی برای پیشبرد پروژه‌های استان شد و گفت: یکی دیگر از حوزه‌هایی که بشدت نیازمند توجه است حوزه اشتغال است، باید نسبت به ترویج فرهنگ کار، کار تیمی و فرهنگ مدارا توجه جدی صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه همچنین بااشاره به معضل بیکاری در استان تاکید کرد: باید در دوره کارشناسی موتورکارآفرینی دانشجویان روشن شود، این مهم را می‌توان در اردوها به شکل هدفمند برنامه‌ریزی کرد.

استاندار کرمانشاه: باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه این استان استفاده کرد

رییس دانشگاه رازی نیز در این جلسه گفت: با برنامه‌ریزی و تدابیر صورت گرفته؛ در شرایطی که در بیشتر دانشگاه‌های کشور کلاس‌های درس به صورت مجازی در جریان بود، از ۲۷ شهریور ماه کلاس‌های دانشگاه رازی به شکل حضوری از سرگرفته شد.

دکتر «محمدنبی احمدی» با اشاره به وضعیت حوزه‌های اداری و مالی دانشگاه گفت: اجرای طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی، افزایش گرنت‌های پژوهشی و پرداخت منظم حق‌التدریس اساتید از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه مالی است و در شرایطی که اکثر دانشگاه‌های کشور با مشکلات مالی مواجه هستند، خوشبختانه این دانشگاه بدهی ندارد.

وی در ادامه به دستاوردها و موفقیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه رازی اشاره و بیان کرد: ارتقا ۱۱ پله‌ای رتبه دانشگاه رازی در نظام ISC، کسب عنوان سرآمد علمی کشور توسط پروفسور شمسی‌پور عضو هیأت علمی دانشگاه از جمله توفیقات دانشگاه در حوزه‌های پژوهشی در سال جاری است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه رازی پس از دانشگاه تهران، 2 نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه (دکتر دانیال کهریزی و دکتر یاسر شهبازی) در رشته‌های کشاورزی و دامپزشکی به عنوان پژوهشگر برتر کشور معرفی شدند که مایه بسی افتخار برای جامعه دانشگاهی و استان کرمانشاه است. همچنین از دانشگاه رازی، تعداد پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان از پنج نفر به هفت نفر و تعداد پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان از ۱۵ نفر به ۱۷ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اخذ مجوز احداث پارک علم و فناوری دانشگاهی توسط دانشگاه رازی گفت: به یاری خداوند متعال مجوز تأسیس پارک علم و فناوری بیستون صادر شده و امیدواریم برای احداث این مجموعه از کمک و عنایت استاندار محترم بهره‌مند باشیم.

دکتر احمدی، تأمین تجهیزات های‌تک دانشگاه و راه‌اندازی پارک علم و فناوری بیستون دانشگاه را از جمله حوزه‌های نیازمند مساعدت مالی از سوی استانداری برشمرد و افزود: یکی از اولویت‌های دانشگاه تأسیس پارک علم و فناوری بیستون است و امیدواریم برای تسریع در اجرای این پروژه بودجه مناسبی از سوی استانداری تخصیص یابد.

وی همچنین به دغدغه رییس جمهوری در سفر به استان کرمانشاه مبنی بر ضرورت توجه به اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: دانشگاه رازی طرح بورسیه شغلی در صنعت را با هدف کاهش معضل بیکاری و نیز ایجاد تحول در مجموعه دانشگاه در دست اقدام دارد و برای عملیاتی شدن این مهم نیز نیاز به حمایت استاندار داریم.

رییس دانشگاه رازی همچنین خواستار اهتمام ویژه برای بهره‌مندی از حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی در کارگروه‌های تخصصی استانداری شد و گفت: اعضای هیأت علمی دانشگاه بدون چشمداشت و صرفاً برای پیشبرد علمی و تخصصی امور می‌توانند نقش مؤثر و هدفمندی در این کارگروه‌ها داشته باشند، پیشنهاد می‌شود که در هر کارگروه حداقل یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه حضور داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه رازی برای ارتباط با صنعت پیشنهاد عضویت ریاست دانشگاه مادر استان در هیأت مدیره صنایع مادر با هدف تسهیل در برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد دانشگاه و صنعت را مطرح کرد و افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود دفتر ویژه‌ای برای تسهیل ارتباط با صنعت در دانشگاه مستقر کرد.

استاندار کرمانشاه: باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه این استان استفاده کرد

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان