//
کدخبر: ۳۷۶۶۵۷ //
استاندار کرمانشاه:

تنها ۳۰ درصد از برنامه ششم توسعه در کرمانشاه محقق شده است

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت انجام کار کارشناسی در اجرای پروژه‌ها، گفت: تنها ۳۰ درصد از برنامه ششم توسعه در کرمانشاه محقق شده است.

تنها ۳۰ درصد از برنامه ششم توسعه در کرمانشاه محقق شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 بهمن امیری مقدم بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که با حضور با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیران عضو برگزار شد به رکود چندین ساله پروژه قطار شهری کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور این پروژه مطرح شد و آیت الله رئیسی بر تکمیل آن به شکل ویژه تاکید کردند.

وی افزود: با پیگیری‌ها و تأمین مالی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی که در سفر استانی رئیس جمهور صورت گرفت هفته آینده عملیات ریل‌گذاری این پروژه مهم آغاز می‌شود و این پیگیری‌ها را تا اتمام طرح ادامه خواهیم داد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به انعقاد قرارداد حفر ۲ هزار و ۳۰۰ متر تونل فاز دوم قطار شهری کرمانشاه، تصریح کرد: در فاز دوم هم که از میدان آزادی تا میدان فردوسی ادامه دارد یک هزار و ۸۰۰ متر تونل حفر شده و حفر ۲ هزار و ۳۰۰ متر دیگر هم بزودی آغاز و در یک قرارداد ۲ ساله تکمیل می‌شود.

امیری مقدم برنامه ریزی های دقیقه نودی را یکی از عوامل عقب افتادگی استان کرمانشاه دانست و گفت: قرار گرفتن طرح‌ها و پروژه‌های دارای اولویت استان در قالب برنامه هفتم توسعه کشور یکی از اولویت‌های مهم است که نیازمند مشارکت دستگاه‌ها در فرصت باقی مانده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید با تشکیل گروه‌های کارشناسی، اولویت‌های هر حوزه در برنامه هفتم توسعه را به موقع ارائه دهند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه یک نرخ رشد هشت درصدی برای استان کرمانشاه پیش بینی شده است که تحقق آن نیازمند یک تلاش همه جانبه است.

وی همچنین تلاش برای تحقق برنامه‌های کلان توسعه‌ای را یک اولویت دائمی دانست و گفت: متأسفانه تنها ۳۰ درصد از برنامه ششم توسعه محقق شده و این اتفاق نباید برای برنامه هفتم رخ دهد.

امیری مقدم تمرکزگرایی در وزارتخانه‌ها را یکی دیگر از موانع توسعه استان‌ها دانست و افزود: دستگاه‌ها برای اتخاذ تصمیم گیری‌های به موقع، مناسب و اثرگذار، نیازمند اختیارات استانی هستند و وزارتخانه‌ها باید این اختیارات را واگذار کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۶۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان