//
کدخبر: ۳۷۵۵۸۱ //
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛

تمهیدات لازم راهداری برای ورود به فصل سرد سال اجرا شد/ ذخیره سازی ۴۰هزار تن شن و نمک

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از اجرای تمهیدات لازم به منظور مواجه با حوادث احتمالی همزمان با آغاز فصل سرد سال خبر داد.

تمهیدات لازم راهداری برای ورود به فصل سرد سال اجرا شد/ ذخیره سازی ۴۰هزار تن شن و نمک
به گزارش فرتاک نیوز،

فریبرز کرمی اظهار کرد: آمادگی نیروها و تجهیزات راهداری برای فصل بارندگی و سرما از ۱۵ آبان آغاز شده، گفت: اما شروع اصلی طرح زمستانی از ابتدای دی ماه است.

وی افزود: سازه‌های تابستانی و زمستانی را در دستور کار داریم که در سازه تابستانی لکه گیری آسفالت، خط کشی راه ها، نصب علائم راه ها، ایمن سازی، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها و جایگزینی نیوجرسی به جای گارد ریل که امنیت بیشتری دارد، انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه یادآور شد: با توجه به اتمام تابستان آمادگی برای فصول سرد سال صورت می‌گیرد و با توجه به نوع بارش‌ها، وضعیت استان و چیدمان نیروها، ۴۶ اکیپ‌ راهداری در ۳۵ راهدارخانه که آمادگی لازم را دارند تجهیز و محل اسکان برای در راه ماندگان و نیرو‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بیش از ۴۰ هزار تن نمک و شن خریداری شده، مناطق برفگیر دپو شده و تمامی ماشین آلات راهداری و سیستم‌های زمستانی و تیغه‌های برف روب به روز رسانی شدند، همچنین نصب نمک پاش‌های موقت و سیار بر روی کامیون‌ها انجام شده و ۴۳۰ دستگاه ناوگان سبک و سنگین به صورت مستقیم و غیر مستقیم و آماده باش ۶۰۰ نفر نیر که ۴۵۰ نفر نیرو بصورت مستقیم درگیر عملیات برف روبی هستند و باقی نیروها بصورت پشتیبانی فعال هستند.

وی یادآور شد: پیش از آغاز سفر از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، اطلاعات آخرین وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.

کرمی تاکید کرد: توصیه ما به رانندگان این است که هنگام بارش‌ها مسافرت نکنند و درصورت سفر رفتن استفاده از تجهیزات لازم نظیر زنجیر چرخ، لاستیک‌های آج دار و یخ شکن، اطلاع از سیستم‌های گرمایشی خودرو را انجام دهند و حتما به دستورات و رهنمود‌های پلیس راه عمل کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان