//
کدخبر: ۳۷۲۳۳۴ //
رئیس سازمان ملی استاندارد:

کار جدی در حوزه فرهنگ‌سازی استاندارد انجام نشده‌ است

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در فرهنگ‌سازی استاندارد کار جدی انجام نشده‌ است، گفت: استاندارد در مسیری در حرکت است تا تسهیل‌گری در سلامت و رضایت‌ مردم ایجادکند.

کار جدی در حوزه فرهنگ‌سازی استاندارد انجام نشده‌ است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی اسلام‌پناه شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه در فرهنگ‌سازی استاندارد کار جدی انجام نشده است، گفت: استاندارد در مسیری در حرکت است تا تسهیل‌گری در سلامت و رضایت مردم ایجادکند.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی جمعی جامعه از استاندارد، افزود: مردم برای اطمینان از معتبر بودن هر فرآورده، کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی رایگان ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و در کمترین زمان پاسخ دریافت کنند.

اسلام پناه افزود: کم‌کاری در اشاعه فرهنگ استاندارد در کشور صورت گرفته است و نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی استاندارد که سلامت و ایمنی جامعه را به دنبال دارد، مهم است و در واقع هر کاری برای استاندارد انجام شود، نفعش به تک‌تک افراد جامعه برمی‌گردد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در آموزش و فرهنگ استانداردسازی، بر روی انطباق و همراهی بحث استاندارد خیلی کار نشده است و این مسئله در بین مردم هنوز جا نیفتاده که کالای دارای استاندارد ولو با قیمت کمی بالاتر را خریداری کنند و از خرید کالاهای بدون استاندارد بپرهیزند، این همان مسئله استاندارد است که باید در ترویج آن کوشا باشیم.

اسلام پناه افزود: فرهنگ شناخت استاندارد سبب بهبود کالا و رعایت حقوق شهروندان توسط تولیدکنندگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه از قدیم ایام مردم ایران به اصالت، سلامت مرغوبیت و کیفیت اهمیت می‌دانند، از این رو فرهنگ‌سازی و آموزش وظیفه و فریضه واجب است که با آن فاصله داریم، ادامه داد: سازمان استاندارد ایران دارای ساختار دولتی بوده و به صورت زیر مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری است، جعل نشان برای هر کالایی امکان‌پذیر است و تنها برای جعل نشان استاندارد و نشان ملی نیست.

اسلام‌پناه، با اشاره به استاندارد اجباری مصالح و استاندارد ۶۰۴۴، ادامه داد: لزوم اجرای قوانین این استاندارد این است که حوادثی همچون متروپل تکرار نشود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به حذف ۵ خوردو غیراستاندارد از خط تولید و نگاه و همکاری دولت و قوه قضائیه در این خصوص، گفت: در اجرای حکم قانونی از کسی ترسی نداریم.

اسلام پناه با بیان اینکه با اشاره به پروژه جدید تولید خودرو، ادامه داد: در این پروژه سعی شده که حرکت تحولی طراحی، ساخت و صنعتی‌سازی در دستور کار باشد و امیدواریم این خودرو با پاس کردن الزامات کارخانه‌ای و استانداردهای ۸۵ گانه بتواند زمینه جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته و تأمین رضایت مشتریان را فراهم کند.

وی افزود: استاندارد تنها در حوزه خودرو ورود نداشته در الگوی مصرف انرژی استانداردهای لازم مطابق قانون‌تدوین شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ذره‌بینی نداریم که ببنیم چه کسی نشان ما را جعل می‌کند، ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف و جعل علامت استاندارد به جدیت برخورد می‌کنیم.

اسلام‌پناه با بیان اینکه تبلیغات رسانه‌ای و محیطی در روز ملی و جهانی استاندارد گسترش یافته است، افزود: بعد از درج نشان ملی پرچم، نشان ملی استاندارد به لحاظ تیراژ بیشترین میزان چاپ را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد در مسیری در حرکت است تا تسهیل‌گری در سلامت و رضایت مردم ایجادکند، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران در راستای ارتقای تولیدات کشور در حوزه‌های صنعتی، غیرصنعتی، صنایع غذایی و خدمات، محکم‌تر از همیشه ایستاده است و امیدواریم با مطالبه همگانی و ملی این حرکت تسهیل و تسریع شود.

اسلام پناه متذکر شد: تلاش نظام استاندارد و تأیید صلاحیت کشور نیز پافشاری بر اقدامات کیفی و مطالبه کیفیت مؤثر است تا ارتقای تولیدات داخلی رقم بخورد.

رئیس سازمان ملی استانداردگفت: استاندارد ملی شماره ۶۰۴۴ تحت عنوان ویژگی‌های بتن آماده این استاندارد بر اساس پیشنهادهای رسیده و بررسی توسط مرکز تحقیقات بتن (متب) و تأیید کمسیون‌های مربوطه برای نخستین بار مورد تجدیدنظر قرار گرفت و در جلسه کمیته ملی استاندارد مهندسی ساختمان و مصالح و فرآورده‌های ساختمانی مورخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ تصویب شد.

اسلام پناه با بیان اینکه در زمینه توسعه فرهنگ استاندارد در کشور باید تلاش جدی صورت گرفته و فرهنگ سازی در این حوزه انجام شود، افزود: زنجان از ظرفیت خوبی برخورددار بوده و شهری با اصالت است اما در حوزه استاندارد هنوز در بعضی مسائل در این شهر ضعف داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۳۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان