//
کدخبر: ۳۷۰۴۴۰ //
مدیر‌کل بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد؛

غربالگری شنوایی ۱۲۳۲۵ نوزاد تازه متولد شده درکرمانشاه طی شش ماهه سال‌جاری

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمانشاه از غربالگری شنوایی 12 هزارو 325 نوزاد تازه متولد شده طی شش ماهه سال‌جاری خبر داد.

غربالگری شنوایی 12325 نوزاد تازه متولد شده درکرمانشاه طی شش ماهه سال‌جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

فرحناز محمدی در گفتگویی با فرتاک‌نیوز با اشاره به انجام غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد اظهار کرد: در شش ماهه اول سال‌جاری 12 هزار و 325 تست غربالگری شنوایی از نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان‌های استان انجام گرفته که از بین این تعداد 34 نوزاد شناسایی و در مرحله درمان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: از تمامی نوزادان متولد شده در بیمارستان‌‌های استان تست غربالگری شنوایی گرفته می‌شود و در صورت مشاهده مشکل کم‌شنوایی و ناشنوایی تحت درمان قرار خواهند گرفت.

محمدی تعداد معلولین ناشنوا در استان کرمانشاه را 7775 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 4588 نفر مرد و 3187 نفر زن هستند.

وی خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه 943 نفر با سطح ناشنوایی خفیف، 2135 نفر با سطح ناشنوایی متوسط، 2903‌ نفر با سطح ناشنوایی شدید و 1786نفر کاملا ناشنوا وجود دارد.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: طی چند سال اخیر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عمل کاشت حلزون برای ناشنوایان در دو مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی، در شهر کرمانشاه و یک مرکز در شهرستان اسلام‌آباد‌غرب انجام می‌گردد و هزینه عمل افراد نیازمند و تحت پوشش بهزیستی پس از انجام عمل به آنها عودت داده خواهد شد و تنها هزینه بستری و بیمارستان را پرداخت می‌نمایند.

دکتر محمدی در پایان از اهدا ۱۳۰ سمعک و ۱۰ هزار باطری به افراد کم‌شنوا نیازمند و تحت حمایت بهزیستی طی شش ماهه اول سالجاری خبر داد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۴۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان