//
کدخبر: ۳۶۸۳۱۱ //

اعتراضات در کردستان و کشته‌شدن مشکوک ۳ نفر

استاندار کردستان از کشته‌شدن ۳ فرد در جریان اعتراضات اخیر در شهرهای مختلف استان کردستان خبر داد و گفت: تحقیقات پزشکی قانونی و نظر کارشناس سلاح‌های جنگی حاکی از آن است کە فردی کە روز گذشتە در دیواندرە مورد اصابت گلولە قرار گرفت، با فشنگ و سلاح جنگی که بە هیچ عنوان هیچ کدام از رده‌های امنیتی و نظامی ما در این تجمعات از آن استفاده نکردەاند از فاصلەای نزدیک مورد اصابت گلولە از پشت قرار گرفتە است.

اعتراضات در کردستان و کشته‌شدن مشکوک ۳ نفر
به گزارش فرتاک نیوز،

اسماعیل زارعی کوشا امروز (۲۹شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: در پیرامون فوت مرحومە "مهسا امینی" از مسئولان و مقامات عالی‌رتبە کشور بە موضوع ورود کردند.

وی عنوان کرد: این بخشی از ماجرا است و باید منتظر بود تا نتایج رسیدگی‌ها و بررسی‌ها مشخص و اعلام شود.

زارعی کوشا ادامە داد: ما هم بە نوبە خود خدمت خانواده مرحوم مهسا امینی رسیدیم و تاکید کردیم کە بر حسب دستور رییس جمهور حتما همە رسیدگی‌ها و بررسی‌ها انجام خواهد شد تا حقی از این خانوادە ضایع نشود.

وی بیان کرد: در ماجرای پیش آمدە برخی جریان‌ها و گروەها چە در داخل و چە جریان‌های معاند و بیرون از کشور احساس کردند کە یک فضایی ایجاد و یک فرصتی پیش آمدە تا سوءاستفادەهای همیشگی خود را داشتە باشند و باید یک عرض اندام و ابراز وجودی کنند و تا فرصت هست از این نمد کلاهی بسازند.

استاندار کردستان گفت: دشمن، دشمن است و دشمنی می‌کند و ما توقعی از دشمن نداریم چون دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن بە مردم استفاده می‌کند.

اسماعیل زارعی کوشا حرکت برخی از جریانات سیاسی داخل کشور را مشمئز کنندە دانست و ادامە داد: برای اینکە یک ورود پوپولیستی بسیار سطح پایین و مبتذل داشتە باشند و دنبال جوسازی‌های رسانەای و سیاسی باشند و احساس کنند فضای تنفسی برای آن‌ها ایجاد شده و ابراز وجود بکنند بسیار مایه تاسف بوده و از فرزانگی و فرهیختگی مردم ایران بە دور است و باید ابتدا رفتار خود را اصلاح کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که بیرون از کشور هستند و بە کانال‌ها و شبکەها و شب و روز و زمین و زمان متوسل می‌شوند برای اینکە بخواهند بە زعم باطل خود فضایی ایجاد کنند، بارها آموختە و آزمودەاند و خود را آزموده و شکست خورده‌اند و باز هم شکست می‌خورند.

زارعی کوشا مرگ "مهسا امینی" را واقعەای تلخ و جانگداز بیان و عنوان کرد: فضای احساسی وجود دارد و این یک استفادە ابزاری دشمن است و این‌ها دلسوز مهسا و مهساها و اهل سنت و کُرد نیستند و این‌ها اسم رمزی برای سوءاستفاده از فرصت است.

وی تصریح کرد: ممکن است عده‌ای از جوانان در این فضای رسانه‌ای پرحجم کە فضا سازی شدە تجمع و اعتراضاتی داشته باشند اما آنچه کە در استان کردستان تاکید و عمل نیز شد خویشتن‌داری نیروهای انتظامی است، اما این هشدار را می‌دهیم که گروهک‌هایی از معاندین دست بە سلاح هستند تا کشتەسازی کنند و این کار را نیز کردند.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: خانوادەها از فرزندان خود مراقبت کنند، زیرا کسی کە فکر می‌کند با فوت "مهسا امینی" فرصت و جرقەای ایجاد شدە است برای استمرار این شعلە بە دنبال کشتەسازی در استان است.

استاندار کردستان از کشته‌شدن ۳ فرد در جریان اعتراضات اخیر در شهرهای مختلف استان کردستان خبر داد و گفت: تحقیقات پزشکی قانونی و نظر کارشناس سلاح‌های جنگی حاکی از آن است کە فردی کە روز گذشتە در دیواندرە مورد اصابت گلولە قرار گرفت، با فشنگ و  سلاح جنگی که بە هیچ عنوان هیچ کدام از رده‌های امنیتی و نظامی ما در این تجمعات از آن استفاده نکردەاند از فاصلەای نزدیک مورد اصابت گلولە از پشت قرار گرفتە است.

اسماعیل زارعی کوشا تصریح کرد: فرد دیگری نیز دقیقا با همین شرایط مقابل بیمارستان سقز رها شدە است و تاکنون بە ما ثابت نشدە کە در تجمعات گلولە بە این‌ها اصابت شدە باشد.

وی یادآور شد: نباید اجازه دهیم کە دشمن از ابراز احساسات جوانان، و نوجوانان سوءاستفاده و داغ دیگری بر داغ‌های ما اضافه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این حجم از کار رسانه‌ای و تبلیغی حتی نسبت به فتنه سال‌های ۸۸ و ۹۸ بی‌سابقه بودە و  آن‌ها از  لحظهای کە که "مهسا امینی" بە کما رسیدە مترصد فرصت برای ضربه زدن به نظام و مردم بودند.

وی در پایان گفت: ما امنیت را بە راحتی بە دست نیاوردەایم، و حاضر نیستیم امنیت استان را بە مخاطرە بندازیم و اگر لازم باشد با قاطعیت تمام با این افراد برخورد خواهیم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۳۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان