//
کدخبر: ۳۶۷۰۲۶ //

وزیر کشور: زائران به مرز باشماق هجوم نیاورند

وزیر کشور گفت: زائران به مرز باشماق مریوان هجوم نیاورند، چرا که پذیرش در این پایانه مرزی، محدود و فعلاً پذیرش زائران حاضر در سر مرز در حال انجام است.

وزیر کشور: زائران به مرز باشماق هجوم نیاورند
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار احمد وحیدی، وزیر کشور عصر امروز در بازدید از مرز باشماق در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از مسئولان و مردم استان سلیمانیه و کردستان بابت میزبانی خوب و شایسته از زائران اربعین حسینی ایران و سایر کشورها اظهار داشت: امسال برای نخستین بار کردستان به‌ عنوان مسیر تردد زائران انتخاب و این اقدامی بسیار ارزشمند و کار بزرگ فرهنگی بوده و روابط معنوی و عمیق دو کشور و ملت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کردستانی‌ها محبان اهل‌بیت(ع) بوده و پذیرایی گرم از زائران اوج محبت و روابط دوستانه ایرانیان و عراق را نشان می‌دهد، افزود: این صمیمت و احترام پیام بسیار معنادار و ماندگاری دارد.

وزیر کشور با ذکر اینکه زائرانی که به مرز باشماق مراجعه کرده‌اند، کارشان به خوبی انجام و به صورت آسان از مرز عبور کرده‌اند، تصریح کرد: البته تعداد جمعیت در این پایانه مرزی نسبت به سایر مرزهای کشور کم‌تر بوده اما امروز 7 هزار نفر از این مرز عبور کرده‌اند که در جای خود بسیار حائز اهمیت بوده است.

وی با اشاره اینکه امیدواریم میزبانی از زائران اربعین در این مرز در سالیان آینده بهتر شود، گفت: استاندار کردستان در این زمینه و برای گرفتن مجوز میزبانی، ارتباطات زیاد برقرار و تلاش‌های خوبی انجام دادند که با هماهنگی و موافقت دولت عراق، نتیجه آن منجر به این حرکت بزرگ فرهنگی شد.

وحیدی با بیان اینکه هم‌اکنون شرایط خوبی در مرز باشماق فراهم است، اذعان کرد: البته برخی از زائران بابت حمل‌ و نقل، مشکلاتی داشتند که مقرر شده استانداران سلیمانیه و کردستان این را برطرف کنند.

وی تأکید کرد: زائران به مرز باشماق مریوان هجوم نیاورند، چرا که پذیرش در این پایانه مرزی، محدود و فعلاً در حال پذیرش زائران حاضر در سر مرز از کردستان و استان‌های همجوار هستند، کما اینکه اقداماتی نیز برای توسعه و افزایش ظرفیت‌ها انجام شده است.

وزیر کشور با تأکید بر لزوم تسهیل اعزام زائران کربلای معلی یادآور شد: طرف عراقی نیز همانند این شرایط مرزی، زائران را پذیرش کنند تا زائران به زیارتشان برسند.

وحیدی در این بازدید با استاندار سلیمانیه عراق نیز دیدار کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان