//
کدخبر: ۳۶۴۷۶۵ //
دادستان کرمانشاه:

گاهی سکوت دستگاه قضا برای جلوگیری از پیچیده‌‌ترشدن پرونده‌هاست/قصور احتمالی پرونده قتل محیط‌بان کرمانشاهی درحال پیگیری است

دادستان کرمانشاه‌ گفت: گاهی سکوت دستگاه قضا برای جلوگیری از پیچیده‌‌ترشدن پرونده‌هاست.

  گاهی سکوت دستگاه قضا برای جلوگیری از پیچیده‌‌ترشدن پرونده‌هاست/قصور احتمالی پرونده قتل محیط‌بان کرمانشاهی درحال پیگیری است
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرام‌ کرمی در نشست‌خبری که امروز (اول‌شهریور‌ماه) برگزار شد اظهار کرد:گاها پیش‌‌می‌آید دستگاه‌ قضا در مقابل موضوعی سکوت می‌کند،که این سکوت در جهت جلوگیری از پیچیده‌تر شدن پرونده و مصلحت است‌که متهم با آگاهی از روند پیگیری کار را سخت‌تر نکند.

دادستان کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به قتل محیط‌بان برومند نجفی نیز گفت:پیگیر قصور احتمالی در پرونده قتل محیط‌بان کرمانشاهی هستیم و با انجام کار کارشناسی اگر قصوری متوجه کسی باشد با آن برخورد خواهیم کرد.

وی چند عامل را دلیل بروز این فاجعه دانست و افزود:مشکل فرهنگی که گاها در بین روستاییان و عشایر غرب کشور مبنی بر اینکه بدون توجه به قانون قصد دارند خودشان با کشتن قاتل حقشان را بگیرند، همچنین فشارهای یک‌جانبه رسانه‌ها و افراد مشهور به قاتل فعلی زمینه‌ساز ایجاد این قتل شد.

کرمی خاطر‌نشان کرد: این یک پرونده معمولی بود و اگر حساسیت ایجاد نمی‌شد بر اساس عرف جامعه روستایی و عشایری قطعا نتایج بهتری رقم می‌خورد. 

مدعی‌العموم کرمانشاه در ادامه با اشاره به ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر قطع و خشک کردن درختان در منطقه طاقبستان کرمانشاه نیز گفت: قطع و آسیب رساندن به درختان ممنوع است و شهرداری و کسانی که متولی حفاظت از این میراث جاودان هستند باید  پاسخگو باشند و با افراد متخلف در این زمینه برخورد نمایند.

وی در ادامه با اشاره به برخورد دستگاه‌ قضا با مدیرانی که ترک‌فعل می‌کنند نیز گفت: هرچند در قانون‌مجازات اسلامی قوانین در این مورد مطرح شده است اما دست دستگاه قضا در این زمینه باز نیست وبا چالش‌های قانونی مواجه هستیم که نیاز است مجلس شورای اسلامی در قالب طرح یا لایحه‌ای در جهت برطرف کردن این موضوع ورود نماید.

کرمی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وضعیت زندانی امنیتی خانم س.ح که در زندان کرمانشاه به سر می‌برد وبرخی رسانه‌های معاند وضعیت او را نامطلوب عنوان کرده‌اند نیز گفت: این خانم محکوم امنیتی استان تهران است که فقط در کرمانشاه زندانی شده است و هم اکنون نیز با شرایطی معمولی همچون سایر زندانیان دوره محکومیتش را در زندان می‌گذراند و هیچگونه فشار درمانی بر او نیست ومشکل جسمی و روحی نیز ندارد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به سوال مطرح شده توسط خبرنگاران مبنی بر عدم حفظ شئونات اسلامی در برخی سفره‌خانه‌های سطح شهر نیز گفت: اداره اماکن بر روند کار این مراکز نظارت دارد و هرگونه تخلف در این زمینه سبب تعلیق مجوز کسب‌‌و کار در آن واحد صنفی خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۷۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان