//
کدخبر: ۳۶۳۲۸۳ //
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

متلاشی شدن ۴۴ باند سرقت و دستگیری ۳۹۸۳ سارق/ کاهش ۵۳ درصدی نزاع‌های دسته‌جمعی در استان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از متلاشی شدن ۴۴ باند سرقت و دستگیری ۳۹۸۳ سارق طی چهارماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

متلاشی شدن ۴۴ باند سرقت و دستگیری ۳۹۸۳ سارق/ کاهش ۵۳ درصدی نزاع‌های دسته‌جمعی در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار امروز (۲۰ مرداد‌ماه)برگزار شد.

سردار علی‌اکبر جاویدان با تبریک روز خبرنگار به اصحاب قلم و رسانه اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی تنها نظام حاکمیتی شیعه در دنیاست که پس از حکومت امیرالمومنین(ع) هیچ‌حکومتی با این چارچوب وجود نداشته است و این موضوع باعث شده دشمنان از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد تفرقه و تنش بین جامعه اسلامی استفاده نمایند تا بتوانند به این انقلاب لطمه بزنند.

استان کرمانشاه از لحاظ شاخصه‌ها و مولفه‌های امنیتی در شرایط خوبی قرار دارد

فرمانده نیروی انتظامی استان افزود: استان کرمانشاه در حوزه شاخصه‌ها و مولفه‌های امنیت از شرایط بسیار خوبی برخوردار است ولی با توجه به وضعیت بیکاری که مهمترین مولفه در بروز آسیب‌های اجتماعی می‌باشد جرائم افزایش یافته است.

امنیت خوبی در استان حاکم است اما احساس امنیت وجود ندارد

سردار جاویدان تصریح کرد: هرچند امنیت خوبی در استان حاکم است اما علی‌رغم وجود امنیت احساس امنیت وجود ندارد که ناشی از انعکاس اخبارحوادث و شایعه سازی‌هایی است که به استان لطمه خواهد زد.

 وقوع ۱۲ هزار ۶۰۰ فقره سرقت طی چهارماهه سالجاری

وی در ادامه با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی طی چهار‌ماهه اول سال‌جاری تعداد سرقت‌های انجام گرفته در این مدت را ۱۲ هزار ۶۰۰ فقره عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶۶ درصد مربوط به سرقت‌های خرد و ۳۴ درصد مربوط به سرقت مهم بوده‌ است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۴ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

متلاشی شدن ۴۴ باند سرقت و دستگیری ۳۹۸۳ سارق در استان

وی همچنین تعداد باندهای سرقت متلاشی شده توسط پلیس اگاهی استان را ۴۴ باند عنوان کرد و بیان داشت: در این میان ۳۹۸۳ سارق دستگیر و به مقامات قضایی سپرده شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش مشاهده می‌شود. 

وقوع ۳۵ فقره قتل در استان طی چهارماهه نخست سال‌جاری

این مقام مسئول با اشاره به قتل‌های انجام گرفته طی چهار‌ماهه سال جاری نیز گفت:طی این مدت ۳۵ فقره قتل در استان به وقوع پیوسته است که  این میزان ۳/۸ درصد از قتل‌های انجام گرفته در کشور را به خود اختصاص داده است.

وقوع ۵۰۰۰ فقره نزاع در استان/کاهش ۵۳ درصدی نزاع‌های دسته‌جمعی

وی همچنین تعداد نزاع‌های انجام گرفته در استان را ۵۰۰۰ فقره عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد ۹۸/۵ درصد نزاع فردی و ۱/۵ درصد نزاع دسته‌جمعی بوده است که در این زمینه نزاع فردی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته و نزاع دسته‌جمعی نیز ۵۳ درصد کاهش یافته است و هم اکنون استان کرمانشاه در زمینه نزاع رتبه سیزدهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

کشف ۸۰۰ قبضه سلاح در چهارماهه نخست سالجاری/رتبه پنجم استان از جهت فراوانی کشف سلاح

سردار جاویدان در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به کشفیات سلاح و مهمات در استان نیز گفت:طی چهار‌ماهه اول امسال بالغ بر ۸۰۰ قبضه سلاح اعم از غیر‌مجاز و شکاری کشف و ضبط شده است که هم‌اکنون استان کرمانشاه رتبه پنجم کشوری از جهت فراوانی کشف سلاح و مهمات را به خود اختصاص داده است.

افزایش ۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان

فرمانده نیروی انتظامی رتبه کشوری استان کرمانشاه در زمینه کشفیات مواد‌مخدر را رتبه ۲۳ عنوان کرد و گفت: در چهار ماهه اول سال‌جاری یک تن و ۴۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

 جانباختن ۱۴۹ هم استانی در چهار‌ماهه سالجاری بر اثر تصادفات جاده‌ای

جاویدان در ادامه با اشاره به تعداد جانباختگان در تصادفات درون شهری و برون شهری نیز گفت:در چهار‌ماهه نخست امسال ۱۴۹ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جانباخته‌اند که از این تعداد ۴۶ نفر (۲۷/۵ درصد) مربوط به تصادفات درون شهری و ۱۰۳ نفر (۷۲/۵ درصد) مربوط به تصادفات برون‌شهری هستند.

متلاشی شدن ۸ باند جرائم اقتصادی در استان طی مدت چهار‌ماه

سردار جاویدان همچنین تعداد کشفیات احشام در حوزه پلیس امنیت اقتصادی استان را ۶۵۱ راس دام، ۲۴۰ هزار لیتر سوخت، پنج میلیون و ۵۰ هزار نخ سیگار،  ۵۷ هزار و ۲۶۰ عدد لوازم خانگی و آشپزخانه، ۷۴ هزارو ۱۲۰ متر پارچه ، ۵۹۰هزارکیلو موادخوراکی و حدود ۱۳۵ تن زغال عنوان کرد و گفت: در کشف این اقلام ۸ باند جرائم اقتصادی متلاشی ۶۱۸ دستگاه خودرو توقیف، ۹۳۶ نفر دستگیر و ۸۳۹ فقره پرونده تشکیل گردید.

photo_2022-08-11_16-20-32

کشف ۴۲۳ دستگاه ماینر در استان

 به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان ارزش ریالی اقلام کشف شده در مجموع ۱۰۱ میلیارد تومان است، همچنین ۴۲۳ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال نیز در حوزه امنیت اقتصادی کشف و ضبط شده است.

 اعلام ۱۸ هزار و ۱۱۳ فقره تذکر لسانی در حوزه جرائم اخلاقی/ معرفی ۱۵۵ نفر به دستگاه قضا

سردار جاویدان در ادامه رویکرد نیروی انتظامی در مبارزه با جرائم اخلاقی را نگاهی اصلاح گرایانه همراه با تذکر و توجیه عنوان کرد و گفت: در حوزه تذکر لسانی طی چهار‌ماهه سال‌جاری به ۱۸ هزارو ۱۱۳ نفر تذکر داده شده است که از این تعداد ۱۵۵ نفر به مراجع قضایی معرفی شده‌اند

اخطار پلمب به ۳۰۰۰ صنف متخلف طی چهار‌ماهه نخست سال

جاویدان در ادامه تعداد بازدید‌های انجام گرفته از صنوف مختلف طی چهارماهه نخست امسال در استان را ۱۶ هزار مورد عنوان کرد و افزود: در این بازدیدها ۱۳۷۳ صنف متخلف شناسایی و به ۳‌هزار  صنف نیز اخطار پلمب داده شد.

 وقوع ۲۰۰ فقره تیراندازی در استان طی مدت چهار‌ماهه اول سال/کشف ۸۰ درصد سلاح‌ها در تیراندازی‌ها

فرمانده نیروی انتظامی استان تعداد تیر‌اندازی‌های انجام گرفته در استان را ۲۰۰ فقره عنوان کرد و بیان داشت: ماهانه ۵۰ فقره تیراندازی غالبا در شهرستان کرمانشاه و در شهرک‌ها و روستاهای اطراف به وقوع پیوسته که در این تیراندازی‌ها ۸۰ درصد سلاح‌ها کشف و افراد متخلف نیز دستگیر شده‌اند.

دستگیری ۱۷۰ نفر از اراذل و اوباش طی چهارماهه اول سال ۱۴۰۱

وی سطح ارازل و اوباش استان را در سه سطح۳،۲،۱ عنوان کرد و بیان داشت: در سطح سوم برخورد با توصیه و ارشاد صورت می‌گیرد که فرد به سمت سطح دوم و سوم که یا زندانی هستند یا در همه حال رصد می‌شوند منحرف نگردد که در طی این مدت ۱۷۰ نفر از اراذل و اوباش در سه سطح دستگیر و با تنظیم پرونده به محاکم قضایی معرفی شده‌اند.

کشف ۷۵ درصد مجرمین برداشتهای وجه اینترنتی

این مقام مسئول در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد پلیس فتا استان نیز گفت: طی چهارماهه نخست سال‌جاری ۱۴۱۳ تارنما، وب‌سایت و سایت غیر‌مجاز در استان شناسایی و با آنها برخورد شده است و با اولویت برداشت وجه اینترنتی، از ۲۴۲ فقره پرونده ۱۸۱ مورد (۷۵ درصد) کشف شده است و از ۵۰۴ مورد سرقت و کلاهبرداری نیز ۴۸۹ فقره معادل ۹۷ درصد منجر به کشف شده است.

وقوع ۱۹۰ فقره پرونده جرائم اخلاقی در استان

فرمانده انتظامی استان در پایان از وقوع ۱۹۰ فقره پرونده جرائم اخلاقی در استان خبر داد و‌گفت: از این تعداد ۱۸۶ پرونده (۹۷/۹ درصد) کشف شده است، همچنین در حوزه جرائم اجتماعی نیز از ۸۷ پرونده به وقوع پیوسته ۸۱ فقره(۹۳/۱)کشف و از ۶۷ پرونده سیاسی  ۴۴ پرونده (۶۵ درصد) کشف شده و ۵ میلیارد تومان نیز استرداد و به مالباختگان بازگردانده شده است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان