//
کدخبر: ۳۶۳۰۲۱ //

هشدار در خصوص رعد و برق و وزش باد شدید در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به هشدار زرد هواشناسی از بارش‌های رگباری در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان خبر داد و گفت: مردم در عبور از حاشیه مسیل‌ها احتیاط کنند.

هشدار در خصوص رعد و برق و وزش باد شدید در تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

 حامد یزدی‌مهر از اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی در استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به رشد ابرهای همرفتی و بارش‌های رگباری در ساعات عصر و شب که از امشب سه‌شنبه 18 مرداد آغاز و تا پنج‌شنبه 20 مردادماه ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید در مناطق مستعد و احتمال تگرگ از مخاطرات این هشدار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان آب و لغزندگی جاده‌های کوهستانی و وقوع صاعقه اشاره کرد و افزود: به همه مردم توصیه می‌شود در عبور از حاشیه مسیل‌ها احتیاط کنند.

یزدی‌مهر در ادامه نسبت به نفوذ و گسترش گرد و خاک انتقالی هشدار داد و گفت: با این پدیده کاهش کیفیت هوا و دید را خواهیم داشت لذا به مردم توصیه می‌شود با توجه به احتمال شکستن درختان فرسوده از پارک خودرو در زیر درختان خودداری کرده و نسبت به آسیب به سازه‌های سست و خطر سقوط اجسام به‌ویژه تابوهای تبلیغاتی هوشیار باشند.

وی در خصوص صعود به ارتفاعات نیز هشدار جدی داد و عنوان کرد: با وجود تمام تذکرها و هشدارهای صادر شده به طور گسترده باز هم شاهد این هستیم که برخی کوهنوردان بی توجه به هشدارها اقدام به صعود ارتفاعات می‌کنند و حوادث تلخ و ناگوار رقم می‌خورد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: همانطور که شاهد بودیم طی روزهای گذشته با وجود هشدارهای قبلی یکی از کوهنوردان به دلیل عدم همراه داشتن تجهیزات مناسب و همچنین بی توجهی به توصیه‌های مدیریت بحران در خصوص وضعیت جوی و سست بودن سنگ‌های ناشی از بارندگی‌ها و نصب چادر غیر استاندارد در محل نامناسب دچار حادثه شد و با سقوط سنگ فوت کرد، لذا از همه می‌خواهیم ایمنی را بر موارد دیگر مقدم بدانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۰۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان