//
کدخبر: ۳۶۲۸۶۶ //

سیل به تاسیسات آب شرب شهرستان‌های ازنا و الیگودرز خسارت وارد کرد

فرماندار ازنا گفت: در پی سیلاب شدید در بالا دست روستای کمندان خسارات جدی به تاسیسات آب شرب شهرستان های ازنا و الیگودرز وارد شده است.

سیل به تاسیسات آب شرب شهرستان‌های ازنا و الیگودرز خسارت وارد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی فرمانداری ازنا، محمدرضا فاتحی با اعلام خسارت های سیل در روستای کمندان تاکید کرد: در پی هشدارهای هواشناسی ستاد مدیریت بحران شهرستان ازنا اعلام آماده باش صادر شد و اطلاع رسانی های لازم برای اهالی منطقه انجام شد.
وی افزود: بیش از ۱۵ میلیمتر بارش در کمتر از ۲۰ دقیقه در ساعت ۲:۲۰ دقیقه بامداد ناشی از سامانه بارش جدید باعث سیلاب شدید در بالا دست روستای کمندان شد که متاسفانه باعث خسارات جدی به تاسیسات آب شهرستان های ازنا و الیگودرز شده است.
فرماندار ازنا بیان کرد: با توجه به هشدارهایی که در روزهای اخیر صادر شد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشتیم ولی همچنان از عشایر و اهالی منطقه می‌خواهیم تا با ستاد مدیریت بحران همکاری کنند تا با مشکل‌ جدی روبرو نشویم.

فاتحی اضافه کرد: صبح روز دوشنبه مدیرکل بحران استانداری لرستان و مدیر عامل آبفای استان در شهرستان حضور یافتند و به جلسات لازم برگزار گردید که بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان ازنا از ورود هیات های کوهنوردی به ارتفاعات کمندان و اشترانکوه تا عادی شدن شرایط جلوگیری می شود همچنین عشایر  باید در کمترین زمان ممکن از بستر رودخانه ها فاصله بگیرند و به هشدار ها توجه کنند.
فاتحی بیان کرد: با همت مدیریت آب و فاضلاب استان و شرکت آب منطقه ای آب شرب شهرستان ازنا از محل ذخایر استراتژیک‌ زیر زمینی تامین شده است.

روستای کمندان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ازنا در دهستان پاچه لک غربی در استان لرستان ایران است. این روستا در کوه پایه اشترانکوه (کوه های ازنادر و کول جنو) قرار دارد. کمندان ۲۵ کیلومتر با شهر ازنا فاصله دارد.بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۲۹ نفر (۱۳۶ خانوار) بوده‌است.

هواشناسی لرستان روز شنبه در اطلاعیه اعلام کرده بود که با ورد سامانه بارشی احتمال وقوع سیلاب در مناطق شرقی استان وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۸۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان