//
کدخبر: ۳۶۰۶۵۵ //

هرمزگان از دوشبنه شاهد باران‌های شدید خواهد بود/ هشدار درباره طغیان تمامی رودخانه‌ها

معاون هواشناسی هرمزگان وضعیت بارش‌های سامانه در راه را در این استان تشریح کرد.

هرمزگان از دوشبنه شاهد باران‌های شدید خواهد بود/ هشدار درباره طغیان تمامی رودخانه‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان ظهر امروز، اظهار کرد: از روز دوشنبه در مناطق شرقی و از سه شنبه در سراسر هرمزگان شاهد بارش‌های موسمی شدید و سیل آسا تابستانه خواهیم بود که تا 5شنبه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بیشترین بارش‌ها طی سه شنبه و چهارشنبه 4 و 5 مردادماه خواهد بود به طوری که پهنه‌های وسیعی از استان هرمزگان ودیگر استان‌های مجاور را در بر خواهد گرفت و با هر بار بارش بیش از 50 میلی متر و در ارتفاعات بیش از 100 میلی متر باران را شاهد خواهیم بود.

عارفی همچنین در ادامه گفت و گو با فارس هشدار داد: احتمال طغیان تمامی رودخانه‌های استان در این بارش‌ها وجود دارد و بدلیل بارش باران در بالادست (استان‌های کرمان و فارس) طغیان رودخانه‌های استان و بحرانی شدن وضعیت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی محتمل است.

معاون هواشناسی هرمزگان با اعلام صدور هشدار نارنجی درباره وضعیت آب و هوایی استان طی روزهای دوشنبه تا 5شنبه، خاطرنشان کرد: احتمال صدور هشدار قرمز نیز وجود دارد.

به گفته وی، بارش باران بندرعباس و جزایر قشم و هرمز و جزایر غربی استان را نیز در بر خواهد گرفت و احتمال بارش‌های شدید در بندرعباس نیز تا 50 میلی متر در هر بار بارش محتمل است و لذا از عموم مردم استان تقاضا داریم هشدارهای صادره را جدی گرفته و از قرار گرفتن در بستر رودخانه‌ها و تردد در محورهای استان طی روزهای دوشنبه تا 5شنبه خودداری کرده و اخبار مرتبط با هواشناسی و مدیریت بحران را از طریق رسانه‌ها با دقت دنبال کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۶۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان