//
کدخبر: ۳۵۷۳۹۶ //

برگزاری روز مزرعه گلرنگ توسط گروه مدلل در کرمانشاه

روز مزرعه گلرنگ، توسط گروه مدلل در کرمانشاه برگزار شد.

برگزاری روز مزرعه گلرنگ توسط گروه مدلل در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

کشور ما دارای اقلیم خشک و‌نیمه خشک بوده که طی سنوات اخیر موضوع تنش آبی و‌ محدودیت های اقلیمی به شدت بر تولید محصولات کشاورزی تاثیر گذار بوده و‌ موجب شده کشت محصولات کم آب بر، اقتصادی و زراعت های دیم در دستور کار وزارت جهادکشاورزی جهت توسعه قرار گیرد.

تشویق زارعین و‌حمایت از کشت محصولات استراتژیکی نظیر گندم، سویا، کلزا در قالب کشت قراردادی از مهم ترین اقدامات دولت در راستای مدیریت منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی است.

e687b6f7-6bb5-4564-8d35-85cec371c245 (1)

در این راستا هدایت صنایع و‌شرکت های خصوصی از تولید محصولات اساسی در داخل کشور از طریق کشت قراردادی توسط وزارت جهادکشاورزی  طی دو سال اخیر موجب گردیده اقدامات ارزشمندی صورت گیرد که اقدامات موثر گروه مدلل در حوزه حمایت عملی از تولید محصولات استراتژیک دانه های روغنی را می توان سرآمد این اقدامات در کشور برشمرد.

مدیر زراعت گروه مدلل، در حاشیه برگزاری روز مزرعه گلرنگ که توسط ان مجموعه و‌ با همکاری سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه در ۱۰۰ هکتار از اراضی دیم این شرکت در منطقه گیلانغرب استان کرمانشاه برگزار گردید با اشاره به اقدامات گروه مدلل در حوزه کشاورزی و‌تولید جهت تامین موادخام مورد نیاز کارخانجات گروه و‌ در راستای حمایت از تولید ملی از احداث مزارع تحقیقی ترویجی زراعت های دارای ارزش افزوده و کم آب بر نظیر گلرنگ و‌کاملینا خبر داد.

a4eb41ff-ab6b-4b6c-bfa8-1facb027eb4f

کیوان فرهنگ آسا، افزود هدف گروه مدلل از کشت گلرنگ در ۱۰۰ هکتار از اراضی خود بررسی دقیق تر منافع اقتصادی و در شرایط زارع این زراعت در راستای امکان توسعه در زراعت دیم استان کرمانشاه و‌ مناطقی با اقلیم مشابه عنوان کرد.

فرهنگ آسا، افزود پیش بینی میگردد از هر هکتار گلرنگ دیم ۷۰۰-۶۰۰ کیلو دانه و‌ ۱۰۰ کیلو گلچه و همچنین کاه برداشت شده که موجب خواهد شد این گیاه در مقایسه با سایر محصولات در شرایط تنش آبی وضعیت مناسبتری را به لحاظ درآمدی جهت کشاورزان به همراه داشته باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۳۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان