//
کدخبر: ۳۵۱۹۶۴ //
مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه :

مراجعه یک‌هزار و ۳۴۱ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان طی فروردین سالجاری / کاهش ۱۰ درصدی مراجعات نسبت به سال قبل

دکتر سلیم خانی مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از مراجعه یک هزار و 341 نفر در فروردین ماه سالجاری به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان خبر‌ داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

 مراجعه یک‌هزار و 341 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان طی فروردین سالجاری / کاهش ۱۰ درصدی مراجعات نسبت به  سال قبل
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سلیم خانی مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اظهار کرد: در فروردین ماه سال‌جاری، تعداد یک هزار و 341 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند که از این تعداد 412 نفر زن و 929 نفر مرد بوده‌اند.

وی همچنین افزود: تعداد مراجعه کنندگان نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک هزار و 483 مورد بوده که حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

 مدیرکل پزشکی قانونی با یادآوری چند نکته به مراجعان نزاع تصریح کرد: مراجعین توجه داشته باشند که ظاهر خون‌آلود تأثیری در تعیین میزان صدمات و صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی‌ندارد و آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات می‌باشد نوع‌ جراحت و برخی خصوصیات آن است، لذا معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

دکتر خانی خاطر نشان کرد: دیگر موضوعی به نام "طول درمان" در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و آنچه امروز در گواهی‌های پزشکی قانونی وجود دارد تعیین زمان "معاینه مجدد" است که هدف از آن، تعیین سرنوشت جراحات و صدمات و حفظ حقوق مصدومان است که آیا جراحت یا صدمه به صورت بدون عیب التیام می‌یابد و یا اینکه با عدم التیام و یا التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو می‌شود.

مدیر کل پزشکی قانونی در گوشه دیگری از سخنانش یادآور شد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

این مسئول همچنین گفت: در مواردی نیز برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعین و اظهار‌نظر دقیق در خصوص صدمات است، لذا صبر و شکیبایی بیشتر مراجعین را می‌طلبد.

وی در پایان افزود: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فرد ضایع نگردد.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۹۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان