//
کدخبر: ۳۵۱۳۷۰ //

آرامگاه یکی از سرداران دوره سلوکی در نهاوند کشف شد

سرپرست هیئت باستان‌شناسی فصل دوم کاوش تپه نقاره‌چی از کشف آرامگاهی از دوره سلوکی در این محوطه باستانی خبر داد که احتمالا محل دفن یکی از سرداران و ساتراپ‌های دوره سلوکی است.

آرامگاه یکی از سرداران دوره سلوکی در نهاوند کشف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن جانجان از کشف آرامگاهی از دوره سلوکی که احتمالاً محل دفن یکی از سرداران و ساتراپ‌های دوره سلوکی است، در فصل دوم کاوش تپه نقاره‌چی خبر داد و گفت: تپه نقاره‌چی تپه‌ای مدور با ارتفاع حدود 8 متر است که در جنوب شرقی نهاوند و در بین باغ‌های میوه قرار دارد.

این باستان‌شناس ادامه داد: با توجه به نزدیکی این تپه با محوطه لائودیسه به منظور یافتن ارتباط بین شهر لائودیسه دوره سلوکی و گور دفن شده در این تپه که در گزارش ناصر‌الدین شاه نیز به آن اشاره شده انجام این برنامه ضروری به نظر می‌رسید.

وی با بیان‌ اینکه اسکندر مقدونی با هدف یونانی کردن ایران معلم، هنرمند، مورخ، تاجر و... را به همراه خود به ایران آورد، تصریح‌کرد: سلوکی‌ها نیز از این شیوه اسکندر پیروی کردند و شهر‌های متعددی بنا نهادند که شهر نهاوند از نمونه شهرهای دوره سلوکی است که در گذشته لائودیکیا نامیده می‌شد.

سرپرست هیئت باستان‌شناسی اظهار کرد: با توجه به کمبود آثار دوره سلوکی در ایران، از وجود معماری شهرهای یونانی و آداب رسوم تدفین آنها اطلاعی نداریم؛ بنا بر این کشف معبد لائودیسه و یا آرامگاه یک سردار و یا ساتراپ سلوکی می‌تواند سرنخی برای شناخت معماری و آئین تدفین سلوکی‌ها در ایران و تاثیر‌پذیری احتمالی آنها از ایرانی‌ها باشد.

جانجان خاطرنشان کرد:کشف این آرامگاه از دوره سلوکی که احتمالاً محل دفن یکی از سرداران و ساتراپ‌های (شهربان‌های) دوره سلوکی است می‌تواند در روشن شدن زوایای تاریکی از دوران سلوکی به باستان‌شناسان کمک شایانی کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۳۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان