//
کدخبر: ۳۴۷۳۷۵ //

جاده خلخال - پونل بازگشایی شد

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: جاده ارتباطی مسدود خلخال - پونل پس از گذشت نزدیک به هفت ماه امروز بازگشایی شده و در اختیار خودروهای عبوری از این جاده قرار گرفت.

جاده خلخال - پونل بازگشایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدجواد یحیی‌زاده روز جمعه اظهار کرد: راه ارتباطی خلخال - پونل از ابتدای پاییز سال قبل و با بارش نخستین برف پائیزی تاکنون مسدود بود که با تلاش نیروهای راهداری استان گیلان در حوزه استحفاظی این استان بازگشایی شد.

وی افزود: مسیر ارتباطی خلخال - پونل ۸۱ کیلومتر است که ۱۸ کیلومتر آن از شهر خلخال تا سه‌راهی اسالم ، پونل ، خلخال در ابتدای گردنه الماس در حوزه استحفاظی استان اردبیل است که این بخش از راه یک هفته پیش از سوی راهداران خلخال بازگشایی ، برفروبی و ایمن‌سازی شده بود.

او گفت: بازگشایی، برفروبی و ایمن‌سازی راه در هر دو حوزه خلخال و رضوانشهر پایان یافته و با برچیدن دپوهای خاکریزی شده که با هدف پیشگیری از ورود خودروها به این محور از سوی راهداری صورت گرفته بود، این مسیر ارتباطی برای تردد به روی خودروها از هر دو سمت خلخال و گیلان از امروز باز است. 

وی گفت: هشت کیلومتر از طول مسیر این راه در حوزه خلخال و حدود هفت کیلومتر در حوزه استحفاظی استان گیلان به دلیل نداشتن امکاناتی همچون گالری و بهمن‌گیر فاقد ایمنی کافی برای گذر خودروها در فصول سرد سال بوده و همه ساله با بارش نخستین برف پائیزی به جهت پیشگیری از حوادث احتمالی ریزش بهمن بر روی خودوها مسدود می‌شود که با تلاش شبانه‌روزی راهداران تلاشگر هر دو استان اردبیل و گیلان اقدامات برفروبی و بازگشایی مسیر انجام شد و هم‌اکنون تردد در آن جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای بازگشایی این محور مسدود و راه ارتباطی مردم خلخال به استان گیلان اکیپ‌های راهداری خلخال و رضوانشهر بیش از ۱۰ هزاران مترمکعب برف و یخ میان جاده را برفروبی و جابجا کرده و برای ایمن‌سازی جاده نیز عملیات ریزش‌برداری و شانه‌سازی جاده را انجام دادند.

 سرپرست فرمانداری خلخال با اشاره به ناهمواری‌های سطح راه و تخریب آسفالت در بخش برف و بهمن‌گیر جاده در حوزه گیلان اظهارامیدواری کرد که مسئولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان رضوانشهر برای ترمیم ، بهسازی ، لکه‌گیری و روکش آسفالت این قسمت راه برای تسهیل در تردد خودروها اقدام کنند.

محور ارتباطی خلخال به پونل با مشخصات راه فرعی درجه یک، یکی از دو مسیر ارتباطی خلخال با استان گیلان است که همه ساله با آغاز نخستین برف پائیزی و با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از سقوط بهمن از سوی پلیس راه و همچنین اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال و رضوانشهر و با دپوی خاک از مبادی ورودی به این جاده برروی خودروها مسدود می‌شود. این روند در برخی از سال‌ها به بیش از هفت ماه هم می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان