//
کدخبر: ۳۴۷۱۵۲ //

تداوم وقوع طوفان شن در استان اصفهان تا پایان هفته

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استقرار سامانه ناپایدار جوی تا پایان هفته، تندباد لحظه‌ای و طوفان شن را در محور مواصلاتی شمال و شرق استان و محور نطنز، کاشان و بادرود به همراه خواهد داشت.

تداوم وقوع طوفان شن در استان اصفهان تا پایان هفته
به گزارش فرتاک نیوز،

منصور شیشه‌فروش، اظهار داشت: سرعت طوفان شن ۹۵ کیلومتر، باعث فعال شدن کانون‌های گردو غبار در سطح استان اصفهان شد.

وی بیان داشت: سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از  گرد و غبار به زیر ساخت‌ها از جمله فضای سبز، کشاورزی و جاده‌ها وارد می‌شود و کاهش دید و افزایش تصادفات را بدنبال دارد که این رقم تا سال ۹۸ بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش یک و نیم میلیون هکتاری کانون‌های گردوغبار خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ روز ناسالم ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: بدر مواجهه با عوارض گرد و غبار، وظایف بخش‌های مختلف از جمله هواشناسی، محیط‌زیست، منابع طبیعی و غیره مشخص شده است.

وی از شناسایی ۱۴ کانون گرد و غبار و ۳۱۰ هزار هکتار فرسایش بادی در سطح استان اصفهان خبر داد و افزود: در همین راستا ۳۰ هزار هکتار مالچ‌پاشی صورت گرفته و بادشکن‌های زنده و غیرزنده با هدف حفاظت جاده‌ها انجام شده است.

وی افزود: بدنبال خشکی زاینده‌رود، خشکسالی اصفهان طی سال‌های گذشته و کاهش میزان بارش‌ها و هم مرزی با استان‌های کویری از جمله قم، سمنان، خراسان‌جنوبی و یزد بسیاری از  کانون‌های گرد وغبار در استان فعال شده و بصورت نقطه‌ای داخل استان این مسئله را نیز داریم.

شیشه‌فروش گفت: در صورتی که اقدام جدی برای احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی با وسعت ۴۷ هزار هکتاری صورت نگیرد، شاهد درگیر شدن ۵ استان‌ همجوار اصفهان از جمله تهران، استان مرکزی، یزد، چهارمحال بختیاری با پدیده گرد و غبار خواهیم شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان