//
کدخبر: ۳۴۶۲۸۸ //
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه:

ایجاد ۸ هزار شغل با اعتبار ۳۳۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰/ اهدا بیش از ۲ هزار سری جهیزیه به دختران تحت پوشش کمیته‌امداد استان کرمانشاه

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان کرمانشاه از ایجاد ۸ هزار شغل با اعتبار ۳۳۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

ایجاد ۸ هزار شغل با اعتبار ۳۳۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰/  اهدا بیش از ۲ هزار سری جهیزیه به دختران تحت پوشش کمیته‌امداد استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 

نشست خبری مدیر‌کل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۷ فروردین‌ماه) برگزار شد.

توزیع ۱۱۰ هزار پرس غذای‌گرم و ۲۵ هزار بسته معیشتی به مددجویان کمیته امداد در ماه مبارک رمضان

پیمان ترکمانه مدیر‌کل کمیته امداد با تشریح برنامه‌های این نهاد در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در حوزه خدمت‌رسانی تمام تلاش ماجلب رضایت خداست و در نظر داریم همچون سالهای گذشته از ظرفیت نیکوکاران و خیرین در هفته اکرام ایتام (۱۵ لغایت ۲۳ ماه مبارک رمضان) استفاده نماییم. و در این مدت حداقل ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم و۲۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان درب منزل افراد تحت پوشش تقدیم خواهد شد.

 افزایش استفاده از ظرفیت خیرین در طرح اکرام ایتام

وی در ادامه با اشاره به دعوت خیرین و مردم نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین در این ایام نیز گفت: در صددیم برای مشارکت و حضور خیرین و حمایت بیشتر و مستمر از ظرفیت آنها استفاده نماییم.

مدیر‌کل کمیته‌ امداد امام‌خمینی (ره) تصریح کرد: در روز آخر ماه مبارک رمضان نیز دریافت زکات فطره با رعایت اصول‌شرعی و رساندن فطریه به دست نیازمندان در قالب شورای ذکات با مدیریت آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در استان انجام خواهد گرفت. 

استفاده پنج دهک آخر از تسهیلات تبصره ۱۶ بودجه سنواتی در سال ۱۴۰۱/ ایجاد ۱۵ هزار شغل

ترکمانه در ادامه با اشاره به برنامه‌های این نهاد در حوزه اشتغال در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: در شورای عالی اشتغال با حضور ریاست جمهور و با پذیرش رئیس کمیته‌ امداد مقرر شد با هدف توسعه برنامه‌ها و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های نیازمند منابع بیشتری در اختیار کمیته امداد قرار گیرد که علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش پنج دهک آخر افراد جامعه نیز از تبصره ۱۶ بودجه سنواتی استفاده نمایند و در این زمینه ۱۵ هزار شغل با اعتبار یکهزار میلیارد تومان با پرداخت تسهیلات ۷۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی ایجاد گردد.

استخدام ۴ هزار فرد مستعد تحت پوشش در مراکز خدماتی و تولیدی

‌وی در گوشه دیگری از سخنانش گفت: همچنین در نظر داریم با استفاده از ظرفیت مراکز تولیدی و خدماتی۴ هزار فرد مستعد تحت پوشش کمیته‌امداد را در این مراکز استخدام نماییم و در قبال استخدام هر مددجو، تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی یا پرداخت دوسال حق بیمه به کارفرما پرداخت خواهد شد.

توسعه بخش حمایت‌های مردمی، مراکز نیکوکاری و استفاده از ظرفیت خیرین در سال ۱۴۰۱

این مسئول هدف کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی را جلب رضایت مردم دانست و گفت: یکی از فعالیت‌های بسیار مهم که در سال ۱۴۰۱ آن را دنبال خواهیم کرد ،توسعه بخش حمایت‌های مردمی، مراکز نیکوکاری و استفاده از ظرفیت خیرین است.

 حضور ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در استان 

ترکمانه گفت: در حال حاضر نیز ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در استان حضور دارند که  قصد داریم با ارائه خدمات در نقاط مختلف استان هم پوشانی را به هم‌افزایی تبدیل کنیم تا خانواده‌های بیشتری از این خدمات استفاده نمایند.

 مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) توسعه خدمات دریافت صدقات به صورت غیر‌حضوری و الکترونیکی را از جمله دیگر برنامه‌های این نهاد در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: با استفاده از کدهای QR و از طریق گوشی تلفن همراه ظرف  مدت یک دقیقه افراد می‌توانند صدقه خود را پرداخت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در اواخر سال گذشته نیز از سامانه امداد هوشمند وکارآمد رونمایی ودر اسفندماه نیز اجرایی گردید که نقش بسزایی در ارائه خدمت، سرعت و تسهیل‌گری خواهد داشت.

 ماهانه ۵۱۶ میلیارد تومان هزینه به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت می‌شود 

ترکمانه در ادامه با اشاره به عملکرد این نهاد در سال گذشته نیز گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ۸۵ هزار خانواده شامل ۱۷۲ هزار نفر را حمایت می‌‌کند و با کمک مجلس و دولت ماهیانه مبلغ ۵۱۶ میلیارد تومان به این مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

اهدا ۲ هزارو ۳۳۱ سری جهیزیه به دختران مددجو در استان

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۳۳۱ سری جهیزیه نیز  شامل؛ یخچال، اجاق گاز، ماشین‌لباسشویی، تلویزیون و جارو‌برقی به ارزش ۴۵ میلیارد تومان اهدا شده است که هزینه هر سری جهیزیه معادل ۲۴ میلیون تومان است.
 

photo_2022-04-06_14-48-38

پرداخت ۱۳ میلیارد تومان وام بلاعوض برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان در سال ۱۴۰۰

این مقام مسئول عملکرد کمیته امداد در بخش مسکن در سال ۱۴۰۰ را نیز ساخت و خرید ۱۴۲۵ واحد مسکونی و تعمیر ۱۱۲۰ واحد عنوان کرد و افزود: در این زمینه ۱۳ میلیارد تومان هزینه بلا‌عوض به مددجویان پرداخت شده است.
صرف هزینه ۱۱ هزار میلیاردی در حوزه فرهنگی و آموزشی مددجویان کمیته امداد در سال گذشته

مدیر کل کمیته امداد استان هزینه این نهاد در حوزه فرهنگی و آموزش در سال ۱۴۰۰ را نیز یازده هزار میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: این مبلغ به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و طلاب پرداخت شده است.

ایجاد ۸ هزار شغل با اعتبار ۳۳۶ میلیارد تومان در سال گذشته

وی در گوشه دیگری از سخنانش ایجاد ۸ هزار شغل با مجموع اعتبار ۳۳۶ میلیارد تومان را یکی دیگر از کارهای کمیته امداد استان در سال گذشته عنوان کرد و یادآور شد: برای ایجاد هر شغل به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان اعتبار پرداخت شده است.

پرداخت ۸۹۰۰ فقره وام کارگشایی به ارزش ۸۲ میلیارد تومان

ترکمانه در ادامه راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه امداد ولایت در زمان ریاست دکتر فتاح را کاری ارزشمند در راستای پرداخت وام‌های کارگشایی و استفاده از ظرفیت خیرین عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۸۹۰۰ فقره وام به ارزش ۸۲ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد امام (ره) پرداخت شده است.

 پرداخت ۹۶۲ میلیارد تومانی خدمات به مددجویان در سال ۱۴۰۰

وی میزان خدمات رسانی به افراد تحت پوشش در سال ۱۴۰۰ را در مجموع ۹۶۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ ۵۴۹ میلیارد تومان بلاعوض و ۴۱۳ میلیارد تومان در قالب تسهیلات پرداخت شده است.

اهدا کمک هزینه ۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی خیرین به ایتام در سال گذشته

مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه با اشاره به مشارکت‌های مردمی نیز گفت: هم اکنون ۳۴ هزار نفر از خیرین به یازده هزار نفر از ایتام در طرح اکرام ایتام و محسنین به صورت ماهیانه و مستمر خدمت می‌کنند که در سال گذشته ۶۴ میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌اند و این مشارکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

 کرمانشاهیان در سال گذشته ۷ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند

وی مشارکت‌های مردمی از محل صندوق صدقات در استان را نیز هفت میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هرچند طی دوسال و نیم گذشته در اثر کرونا گردش پول به صورت فیزیکی کم شد و ما را بر آن داشت تا متناسب با شرایط تغییراتی ایجاد کنیم و زمینه پرداخت صدقه غیرحضوری را فراهم نماییم و در حالیکه ۲۲ هزار صندوق و ۱۵ نیروی فعال در این حوزه کم شد ولی نسبت به سال قبل سه درصد رشد مشاهده گردید.

پرداخت ۵۶ میلیارد تومان زکات فطره در سال ۱۴۰۰ 

مدیر‌کل کمیته امداد امام (ره) میزان پرداخت زکات فطره در سال ۱۴۰۰ را نیز ۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: همه این مبلغ به حساب کمیته امداد واریز نمی‌شود ولی در مجموع این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل یازده درصد رشد داشته است.

مشارکت مردمی در سال گذشته جمعا ۲۴۷ میلیارد تومان بوده است 

ترکمانه در پایان مجموع مشارکت‌های مردمی در زمینه صدقات،طرح اکرام ایتام و... در استان را ۲۴۷ میلیارد تومان عنوان کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۲۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان