//
کدخبر: ۳۴۵۸۷۶ //

افزایش دمای ۱۴ درجه‌ای دمای هوای گلستان/ احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها وجود دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به افزایش تدریجی دمای هوای استان گفت: نفوذ این سامانه سبب افزایش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۴ درجه از امروز در استان گلستان خواهد شد و احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها وجود دارد.

افزایش دمای ۱۴ درجه‌ای دمای هوای گلستان/ احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها وجود دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود محمد قلی‌پور با اشاره به روند افزایش دمای هوا در استان گلستان اظهار داشت: با فعالیت سامانه کم فشار و افزایش تدریجی دما، احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع گلستان وجود دارد.

وی افزود: فعالیت سامانه کم فشار از امروز  سیزده فروردین در استان آغاز شده و افزایش محسوس دما بین 10 تا 14 درجه به ویژه در روز یکشنبه ، کاهش رطوبت و وزش باد نسبتا گرم شدید از پیامد‌های آن است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: براساس این اطلاعیه احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در استان وجود دارد و ضروریست تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی و سایر اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

محمد قلی‌پور گفت: این سامانه دوشنبه به فعالیت خود پایان می‌دهد و برای روز سه‌شنبه بارش پراکنده باران برای استان پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: در طول فعالیت این سامانه دمای هوای استان بین 35 تا 40 درجه خواهد رسید و سرعت بیشینه وزش باد در برخی مناطق نیز به بیش از 70 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۸۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان