//
کدخبر: ۳۴۴۸۴۶ //

جام سنگی پنج‌هزار ساله در زنجان کشف و ضبط شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با اقدامات انجام شده یک جام سنگی پنج‌هزارساله توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان کشف و ضبط شد.

 جام سنگی پنج‌هزار ساله در زنجان کشف و ضبط شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ حسینعلی فضلی روز چهارشنبه افزود: شی تاریخی ضبط شده یک جام سنگی خاکستری رنگ متعلق به جیرفت کرمان است که بر اساس بررسی‌های اولیه کارشناسان باستان شناسانی معاونت میراث‌فرهنگی استان قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد: در پی دریافت گزارش مبنی بر فعالیت باندی در قاچاق اشیاء تاریخی در شهر زنجان، نیروهای یگان حفاظت پس از انجام کارهای اطلاعاتی و با اخذ دستور قضایی منزل متهم را بازرسی کردند که منجر به کشف و ضبط این شی تاریخی شد و در این ارتباط ۲ نفر در حین معامله دستگیر و جام تاریخی ضبط و به مراجع قضایی ارجاع شد.

 فضلی با تأکید بر اهمیت آثار باستانی استان گفت: آثار باستانی بخش مهمی از فرهنگ غنی این منطقه را تشکیل می‌دهند و در این زمینه از مردم همچنین شوراها و دهیاران تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک با شماره ۳۳۰۳۳۳۵۰ یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان و یا شماره تلفن ۰۹۶۶۲ گویای یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور تماس گرفته و موارد را گزارش کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال به دست آوردن ثروت از طریق خریدوفروش اموال تاریخی و فرهنگی هستند، بدانند که مأموران ما با همکاری نیروی انتظامی استان به‌صورت شبانه‌روزی محوطه‌های تاریخی را رصد و حفاران غیرمجاز را دستگیر می‌کنند و تحویل مقام قضایی می‌دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۸۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان