//
کدخبر: ۳۴۴۵۱۹ //

بارش برف و تگرگ استان قزوین را فرامی‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به گذر سامانه بارشی شدید از فردا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ تا چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ شاهد بارش برف، باران و تگرگ در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود.

بارش برف و تگرگ استان قزوین را فرامی‌گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

یوسف شیخ‌الملوکی، از صدور هشدار سطح زرد شماره 53 مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گذر سامانه بارشی شدید از فردا یکشنبه 29 اسفندماه 1400 تا چهارشنبه 3 فروردین 1401 شاهد بارش برف، باران و تگرگ در کلیه مناطق استان قزوین به ویژه نیمه شمالی آن خواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل ابرهای همرفتی و بارش‌های رگباری به ویژه از سه‌شنبه 2 فروردین گفت: بر این اساس در بعضی ساعات بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی شاهد بارش برف خواهیم بود. همچنین به همراه بارندگی در بیشتر مناطق استان شاهد وقوع پدیده رعدوبرق و بارش تگرگ خواهیم بود که با ورزش باد لحظه‌ای شدید همراه خواهد شد.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: با توجه به بارش باران، برف و تگرگ شاهد لغزندگی جاده، کاهش دید افقی و اختلال در تردد خواهیم بود که به همین خاطر از هم‌استانی‌ها، گردشگران و مسافران نوروزی توصیه می‌کنیم از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت لزوم این کار را با رعایت نکات ایمنی انجام داده و خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی ادامه داد: همچنین از مردم به ویژه کوهنوردان می‌خواهیم از صعود به ارتفاعات و قلل کوهستانی خودداری کنند و هر گونه فعالیت مرتبط با کوهنوردی را در 4 روز آینده کنار بگذارند. چرا که احتمال برخورد صاعقه و وقوع بهمن وجود دارد. 

احتمال بالای آب‌گرفتگی عمومی

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین در ادامه از احتمال بالای آب‌گرفتگی عمومی از روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: به همین خاطر بخش خدمات شهری باید از امروز تمهیدات لازم برای مقابله با چنین بحرانی را پیش‌بینی و اجرایی کند. همچنین با توجه به لغزندگی جاده‌ها اداره‌کل راهداری باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی را انجام دهد.

شیخ‌الملوکی افزود: در ضمن با توجه به ورزش شدید باد احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد که در این بخش هم سازمان جهادکشاورزی باید اقدامات ضروری برای مقابله با آسیب دیدن سازه‌های گلخانه‌ای را انجام دهد و شهرداری‌ها هم باید نسبت به محکم‌سازی سازه‌های تبلیغاتی و موقت اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۵۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان