//
کدخبر: ۳۴۴۱۱۲ //

استاندار گلستان ۳ روز عزای عمومی در استان اعلام کرد

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، به مناسبت ارتحال آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌ گرگانی، سه روز عزای عمومی در این استان اعلام کرد.

استاندار گلستان ۳ روز عزای عمومی در استان اعلام کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

وی اظهار داشت: در پی درگذشت مرجع بزرگ تقلید حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی از امروز به مدت سه روز عزای عمومی در گلستان اعلام می‌شود.

زنگانه با اشاره به شخصیت برجسته این مرجع تقلید گفت: وی اسطوره اخلاق و افتخار استان گلستان بود و هیچ چیزی این ضایعه را جبران نمی‌کند.

استاندار گلستان درباره برگزاری مراسم تشییع این عالم برجسته دنیای اسلام هم تصریح کرد: براساس وصیتنامه وی، مراسم تدفین ایشان در قم و در جوار حضرت معصومه (س) خواهد بود.

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله علوی گرگانی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری شده بود.

به گزارش ایرنا، آیت‌اللَّه علوی، در خجسته ایّام ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۵۹ق (خرداد ۱۳۱۸ ش) در نجف اشرف، در بیت فضیلت و تقوا زاده شد.

این مرجع تقلید از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است. علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

ساخت مسجد و درمانگاه در گرگان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات عمرانی وی است.

زندگی‌نامه و تحصیلات

سید محمدعلی علوی گرگانی در خرداد سال ۱۳۱۸ش در نجف به دنیا آمد. پدرش سید سجاد از عالمان و فقهای گرگان بود. وی در هفت سالگی به همراه پدرش به ایران نقل مکان کرد.

آیت الله علوی گرگانی نزد پدرش ادبیات عرب را فراگرفت. در ۱۶ سالگی عازم سفر عتبات و حج شد و در بازگشت از حج قصد ماندن در نجف را داشت؛ اما به توصیه آیت الله حکیم به قم بازگشت. وی درس‌های سطح را در طی چهار سال نزد افرادی چون مجاهدی تبریزی، سلطانی طباطبایی و ستوده اراکی فراگرفت.

وی به مدت سه سال در درس خارج فقه آیت‌الله بروجردی و هشت سال در درس خارج اصول فقه امام خمینی و ۱۵ سال در درس فقه مرتضی حائری یزدی شرکت کرد.

آیت الله علوی گرگانی به مدت هفت سال در ایام تابستان به نجف می‌رفت و در درس عالمان حوزه علمیه نجف همچون آیت الله خویی و میرزا باقر زنجانی حاضر شد. آیت‌الله گلپایگانی، عباسعلی شاهرودی و محمدعلی اراکی از دیگر استادان وی بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۱۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان