//
کدخبر: ۳۴۲۴۶۸ //

آب سد گاوشان به صورت موقت از مدار بهره برداری خارج شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خبر داد: آب سد گاوشان در روز گذشته به صورت کامل از مدار بهره برداری خارج گردید.

آب سد گاوشان به صورت موقت از مدار بهره برداری خارج شد
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا کاکاوند به تشریح آخرین وضعیت طرح انتقال آب از سد گاوشان به شهر کرمانشاه پرداخت و گفت: بخشی ازآب شرب شهر کرمانشاه از محل سد گاوشان تامین می شود که متولی اجرای این پروژه همکاران ما در شرکت آب منطقه ای می باشند.

photo_2022-02-27_19-33-08

وی ظرفیت خط انتقال آب سد گاوشان  را ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: از سال ۱۳۹۲ تا کنون به صورت اضطرار از ۲۰۰ لیتر تا حدود هزار لیتر بر ثانیه آب از طریق این خط انتقال به تصفیه خانه شهید نظری وارد شده است.

کاکاوند ضمن اشاره به خشکسالی های چند سال اخیر، خاطر نشان ساخت: خشکسالی موجود و کاهش سطح منابع تامین آب شهر، این نیاز را به وجود آورد که خط انتقال آب سد گاوشان به صورت اساسی و کامل وارد مدار بهره برداری شود که این کار در تابستان امسال به صورت اضطراری انجام گردید که متاسفانه به علت وجود نواقصی بخصوص در حوضچه ها این امر میسر نشد.

  کاکاوند خاطر نشان ساخت: انجام تعمیرات اساسی خط انتقال سد گاوشان نیازمند قطع کامل آب این خط می باشد و این کار  شدنی نبود مگر با جایگزینی یک منبع تامین ثانویه که ما سراب طاقبستان را جایگزین نمودیم.

وی افزود: جلسات متعددی با تاکید استاندار به صورت جد تشکیل و با تمام توان پیگیر این موضوع شدیم که به همین منظور قرارگاهی با مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل گردید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این مدت ۴۵ روز تشکیل قرارگاه منابع متعددی را وارد مدار بهره برداری نمودیم و از روز گذشته خط انتقال سد گاوشان به منظور اصلاح و تعمیرات به صورت رسمی توسط شرکت آب منطقه ای از مدار بهره برداری خارج و مقرر گردید تا ۲۰ اسفند ماه نواقص آن برطرف و خط با ظرفیت کامل راه اندازی شود، پس از پایان پروژه بخش عمده مشکلات قطعی آب شرب شهر بخصوص در مناطق مرکزی و جنوب شهر مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این مدت احتمال نوسان در شبکه توزیع آب مناطق مرکزی و جنوبی شهر وجود خواهد داشت و همکاران ما تمام توان خود را به کار خواهند بست تا مشکل خاصی در این خصوص ایجاد نشود.

کاکاوند در پایان ضمن اشاره به وضعیت کنونی منابع تامین آب شرب استان  از مردم شریف استان درخواست نمود تا با مدیریت مصرف آب و آگاهی بخشی در خصوص این امر مهم خادمین خود را در شرکت آبفا استان همراهی نمایند تا بتوان ایام پایانی سال را با کمترین افت فشار و یا قطعی آب پشت سر گذاشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۴۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان