//
کدخبر: ۳۴۰۸۲۵ //

فوت ۲ کودک دراثر کرونا در استان اصفهان/ تب، اسهال و استفراغ را در کودکان جدی بگیرید

رئیس بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) گفت: توصیه می‌کنیم که در مورد کودکانی که دچار تب، اسهال و استفراغ می شوند، موضوع را جدی بگیرند و تصور نکنند که به شیوه ای سنتی و یا تجربیات گذشته امکان درمان وجود دارد.

 فوت ۲ کودک دراثر کرونا در استان اصفهان/ تب، اسهال و استفراغ را در کودکان جدی بگیرید
به گزارش فرتاک نیوز،

 در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در مقایسه با ابتدای بهمن ماه سه برابر شده و تعداد بستری ها و آمار فوتی متاسفانه رو به افزایش است 14 شهرستان استان شامل اصفهان، اردستان، بویین میاندشت، خمینی شهر،دهاقان،خوانسار، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، مبارکه، نایین و نطنز در وضعیت قرمز قرار دارد.

شایع‌ترین علائم امیکرون در کودکان تب، اسهال و استفراغ است

رئیس بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) با اشاره به آمار مراجعات و بستری در 24 ساعت گذشته اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 200 تا 210 مراجعه‌کننده داشتیم که 20 مورد بستری شدند. شایع‌ترین علائم امیکرون در کودکان تب، اسهال و استفراغ است. همچنین بعضی از مراجعه کنندگان با علائم تنفسی و گرفتاری قسمت بالایی دستگاه تنفسی مراجعه کردند.

وی افزود: توصیه می‌کنیم که خانواده‌ها در مورد کودکانی که دچار اسهال و استفراغ می شوند، موضوع را جدی بگیرند و تصور نکنند که به شیوه‌ای سنتی و یا تجربیات گذشته امکان درمان وجود دارد. پزشکان عمومی و متخصصان اطفال در برنامه‌های معاونت درمان شرکت کردند و اطلاعات پزشکی به روز دارند.

مهرداد معمارزاده بیان کرد: در صورت بروز هرگونه تبعات اسهال و استفراغ و یا گرفتاری مجاری هوایی در کودکان بیمارستان امام حسین (ع) و یا کلینیک‌های سطح شهر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هنوز بخشی از عوارض کرونا ناشناخته است، تصریح کرد: کرونا به صورت مزمن و متوسط بروز می‌کند. در نوع مزمن آن درگیری بعد از دو سه هفته کودکان با گرفتاری کبد، کلیه و دستگاه گوارش روبه رو می‌شوند و عوارض آن مانند دیابت و کم کاری لوزالمعده ممکن است تا پایان عمر همراه آنها باشد.

رئیس بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین در خصوص دو مورد فوتی کودک خاطرنشان کرد: دو مورد کودک زیر یک سال با علائم اسهال به بیمارستان مراجعه کردند و متاسفانه در وقتی بود که کودک دچار شوک عفونی شده بود علارغم تلاش پزشکان، اما متاسفانه کارساز نبود. همچنین فوت در کودکان با بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، اختلالات ضعف عضلانی و بیماری های مادرزادی بیشتر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۸۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان