//
کدخبر: ۳۴۰۲۷۹ //
مدیر عامل شرکت قند بیستون:

دلالان،آسیب جدی برای کشاورزان و شرکت قند بیستون هستند/افزایش ظرفیت شرکت قند بیستون گامی مهم در جهت حمایت از کشاورزان است

نشست خبری مدیر عامل شرکت قند بیستون با اصحاب رسانه امروز ( ۱۸ بهمن ماه) برگزار شد.

 دلالان،آسیب جدی برای کشاورزان و شرکت قند بیستون هستند/افزایش ظرفیت شرکت قند بیستون گامی مهم در جهت حمایت از کشاورزان  است
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید معینی صفا مدیر عامل شرکت قند بیستون در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک ایام  مبارک دهه فجر وچهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شرکت قند بیستون جز بزرگترین کارخانه‌های تولید شکر در کشور است که فعالیت خود را در سال ۱۳۴۰ آغاز کرد ودر سال ۱۳۴۲ اولین بهره‌برداری از محصولاتش را انجام داد که در دو کشت بهاره و پاییزه در حال فعالیت است.

وی افزود:  این شرکت در سال ۱۳۹۷ با تغییر رویکرد از مدیریت سنتی به مدیریت اقتصادی و پویا تبدیل شد و این موضوع باعث گردید از جهت رونق کسب کار رشد خوبی را تجربه کنیم.

وی افزود: در طی سالهای گذشته مشکلات عدیده‌ای از قبیل پرداخت زمان مطالبات کشاورزان تا ۸ ماه پس از بهره‌برداری و پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل وجود داشت که بعضا به جای وجه نقد به آنان شکر داده می‌شد ولی امروز با توجه به برنامه‌ریزی‌های مدون انجام گرفته توانسته‌ایم این مشکلات را مرتفع نماییم.

خرید ۲۳۰ هزار تن چغندرقند از کشاورزان کرمانشاهی در کشت بهاره

مدیر عامل شرکت قند بیستون میزان خرید چغندر‌قند از کشاورزان در کشت بهاره سال ۹۸ را ۱۳۰ هزار تن و در سال ۹۹ را ۲۰۹ هزار تن عنوان کرد و گفت: امسال ۲۳۰ هزار تن چغندر‌قند از کشاورزان خریداری شده است که نشان از روند رو به رشد خرید این محصول دارد.

جذب ۱۲۵ هزار تن چغندرقند در کشت پاییزه

معینی صفا تصریح کرد: در کشت پاییزه سال ۱۴۰۰ رکورد پنج ساله جذب چغندر در قند بیستون شکسته شد و ۱۲۵ هزار تن کشت گرمسیری این محصول جذب گردید.

پرداخت کلیه مطالبات چغندرکاران ده روز قبل از زمان بهره‌برداری

وی رکورد دیگر شرکت قند بیستون در سال ۱۴۰۰ را پرداخت کلیه مطالبات چغندرکاران ده روز قبل از زمان بهره‌برداری عنوان کرد و گفت: طی ۶۰ سال فعالیت این اتفاق بی‌نظیری بود که رضایتمندی کشاورزان را در پی داشت.

تامین بذر مورد نیاز کشاورزان در سال ۱۴۰۱

این مسئول در ادامه تامین بذر مورد نیاز کشاورزان طی سالجاری با توجه به تحریم‌های موجود را گام مهم دیگری در این شرکت عنوان کرد و بیان داشت: تمامی بذرها تامین و به صورت نقدی در اختیار کشاورزان قرار داده شد همچنین برای کشت بهاره ۱۴۰۱ نیز بذر مورد نیازخریداری شده که در اختیارشان قرار می‌گیرد.

بازگشایی نماد پایه زرد بورس اوراق بهادار پس از پنج سال

معینی صفا اتفاق خوب دیگر در  شرکت قند بیستون را بازگشایی نماد پایه زرد در بورس اوراق بهادار پس از پنج سال عنوان کرد و گفت: این نماد به دلیل عدم شفافیت مالی بسته شده بود که با پیگیری، اصلاح ساختار مالی و سودآوری  هم اکنون ریسک سرمایه‌گذاری در این شرکت کاهش یافته است و قیمت هر سهم از ۱۶۰۰ تومان در اسفندماه ۹۹ به حدود ۲۱۰۰ تومان افزایش یافته است.

 دلالان آسیب جدی برای کشاورزان و شرکت قند بیستون هستند

وی از جمله مشکلات پیش روی این شرکت را که سبب آسیب جدی به شرکت قند بیستون و کشاورزان شده است را وجود دلالانی دانست که به دلیل مشکلات آبی و به دنبال تامین مواد اولیه در کشت بهاره از چغندرکاران کرمانشاه بودند و با دادن وعده‌های پوشالی کشاورزان را ترغیب به فروش محصولاتشان کردند که تا حدودی نیز موفق شدند.

 معینی صفا گفت: در کشت بهاره امسال حدود ۲۰ روز از زمان بهره‌برداری نتوانستیم با ظرفیت مورد نظر به فعالیت بپردازیم ولی بر اساس برنامه‌ریزی وارد سیاست‌های دلالان نشدیم و در نهایت رشد قابل توجه‌ای نیز داشتیم ولی هم اکنون تعداد زیادی از کشاورزان در وصول مطالبات خود از دلالان دچار مشکل شده‌اند.

تولید ۷۰۰ هزارتن چغندرقند در استان/ ظرفیت خرید شرکت قند بیستون حدود ۲۵۰ هزار تن است

وی تولید چغندرقند در کرمانشاه را بیش از ۷۰۰ هزارتن در هر دوره کشت عنوان کرد و افزود: ظرفیت شرکت قند بیستون در یک دوره قابل بهره‌برداری حدود ۲۵۰ هزار تن است که با نظام برنامه‌ریزی می‌توانیم خیال کارخانجات دیگر را از یک خرید برابر راحت کنیم و بر اساس دستور العمل مشخص این موضوع را حل و فصل نماییم که کشاورزان با شرایط مطلوب‌تری چغندر را کشت و مطالباتشان را دریافت نمایند ولی متاسفانه وجود دلالان باعث آسیب به کشاورزان و تهدیدی برای شرکت قند بیستون شده است که چرا چغندر را از کشاورزان خریداری نمی‌کند.

اولویت خرید چغندر با کشاورزانی است که سال گذشته محصول خود را به شرکت قند بیستون فروخته‌اند

وی الویت خرید چغندر مورد نیاز شرکت قند بیستون را از کشاورزانی دانست که سال قبل هم محصول خود را به این شرکت فروخته‌اند و گفت:  اگر ظرفیت خالی وجود داشت حتما با سایر کشاورزان هم قراردادی منعقد میکردیم ولی در حال حاضر امکان پذیر نیست و اینکه می‌گویند الویت خرید چغندر در شرکت قند بیستون با بستگان و آشنایان است ظلم بزرگی در حق شرکت است.

افزایش ظرفیت شرکت قند بیستون گامی مهم در جهت حمایت از کشاورزان و ارتقا صنعت قندوشکر در غرب کشور

این مسئول در ادامه راهکار حل این موضوع را افزایش ظرفیت شرکت دانست و بیان کرد: هم اکنون روزی دوهزار تن چغندر در شرکت قند بیستون مورد استفاده قرار می‌گیرد که اگر با اخذ مجوز از سازمانهای ذی‌ربط این ظرفیت را به چهار هزار تن در روز برسانیم گامی مهم در جهت حمایت از کشاورزان ، رونق صنعت قند و شکر و ایجاد اشتغال در استان خواهیم داشت.

کشاورزان شرکای استراتژیک شرکت قند بیستون هستند

معینی صفا کشاورزان را شرکای استراتژیک شرکت قند بیستون دانست و افزود: اگر کشاورزان نباشند قند بیستون فقط تعدادی سخت افزار فرسوده است که به تنهایی سود اقتصادی را رقم نخواهد زد.

برگزاری نشست هفتگی و تجلیل از ۱۰ کشاورز چغندرکار در شرکت قند بیستون

وی تصریح کرد: در این زمینه به صورت هفتگی و به قید قرعه نشست‌هایی را با ۱۰ نفر از کشاورزانی که چغندر خود را به شرکت قند بیستون فروخته‌اند برگزار کردیم و مشکلات آنها را شنیدیم و به دنبال این هستیم که بتوانیم این پیوند را عمیق‌تر کرده و با ایجاد روابط دو سویه خدماتی را به این کشاورزان ارائه نماییم و اتفاقات خوبی را برای این شرکت رقم بزنیم.

 در حال حاضر راه‌اندازی کارخانه قند کله باعث آسیب به روند رو به رشد کارخانه است

مدیر عامل قند بیستون در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی کارخانه قند کله در این شرکت نیز گفت: با وجود سبقه‌ این شرکت هنوز امکان راه اندازی خط تولید قند کله وجود ندارد و این کار باعث آسیب جدی به روند رو به رشد شرکت خواهد داشت.

با ایجاد تصفیه خانه میزان آلایندگی و پساب  را کاهش داده‌ایم

 معینی صفا در ادامه با اشاره به شبهات موجود    در زمینه آلایندگی شرکت قند بیستون در رودخانه گاماسیاب نیز گفت: هرچند امسال کاهش سطح آب  باعث کاهش اکسیژن موجود در آب گردید و در پی آن تجمع آبزیان در بخشی از رودخانه سبب خفگی آنان شد، ولی با این حال ما در شرکت قند بیستون با ایجاد تصفیه‌خانه‌ میزان آلایندگی و پساب را کاهش داده‌ایم و به دنبال رفتن به سمت صنعت سبز نیز هستیم که البته زمان‌بر خواهد بود.

تولید ۴۳ هزار تن شکر طی دو دوره کشت چغندر قند در شرکت قند بیستون

این مسئول میزان تولید شکر کارخانه قند بیستون در کشت بهاره را ۲۸ هزار تن و در کشت پاییزه را ۱۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: در مجموع ۴۳ هزار تن شکر طی این دو دوره در شرکت قند بیستون تولید شده است.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۲۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان