//
کدخبر: ۳۳۸۶۳۳ //
مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد؛

کاهش ۲/۵ درصدی معاینات نزاع در پزشکی قانونی کرمانشاه طی ۹ ماهه سالجاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از کاهش ۲/۵ درصدی معاینات نزاع در پزشکی قانونی طی ۹ ماهه سالجاری خبر داد.

کاهش ۲/۵ درصدی معاینات نزاع در پزشکی قانونی کرمانشاه طی ۹ ماهه سالجاری
به گزارش فرتاک نیوز،

 سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار فرتاک نیوز تعداد معاینات نزاع در ۹ ماهه سال ۹۹ را ۱۳ هزار و ۴۸۲ نفر عنوان کرد که از این تعداد سه هزار و ۳۵۲ نفر زن و ده هزار و ۱۳۰ نفر مرد بوده‌اند.

  وی همچنین تعداد معاینات انجام گرفته با موضوع نزاع در پزشکی قانونی طی ۹ ماهه سال جاری را ۱۳ هزار و ۱۴۴ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد سه هزار و۶۶۶ نفر زن و ۹ هزار و ۴۷۸ نفر مرد بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود  ۲/۵ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مواردی که مراجعین نزاع باید به آن توجه نمایند گفت: از آنجا که در پزشکی قانونی کار درمانی صورت نمی‌گیرد لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از منازعه،‌ خصوصاً در موارد پرخطر، مراجعه به مراکز درمانی جهت انجام اقدامات درمانی است، چرا که در برخی موارد تاخیر در درمان می‌تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد، همچنین داشتن معرفی‌نامه از مراجع قضایی یا انتظامی جهت پذیرش و ارائه نظر پزشکی قانونی الزامی می‌باشد و در مراجعه به پزشکی قانونی افراد باید کارت شناسایی معتبر، مستندات پزشکی و بیمارستانی و کارت بانکی جهت پرداخت الکترونیکی به همراه داشته باشند.

وی همچنین متذکر شد: داشتن ظاهر خون‌آلود و... نه تنها تأثیری در نظریه کارشناسی پزشکی قانونی نخواهد داشت بلکه معاینه دقیق تر زخم را با مشکل مواجه خواهد کرد.

دکتر خانی اخذ مدارک بیمارستانی، کلیشه‌های رادیوگرافی،‌‌ جواب آزمایشات پاراکلینیک و گهگاه انجام مشاوره با متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی را جهت تعیین دقیق‌تر تعداد و نوع صدمات وجلوگیری از تضییع حقوق مراجعه کننده دانست و خاطر نشان کرد: مراجعین با صبر و شکیبایی و جمع‌آوری و ارائه مستندات در حفظ حقوق خود، کارشناسان پزشکی قانونی را یاری نمایند.

 مدیرکل پزشکی قانونی افزود: طول درمان تاثیری در میزان دیه یا ارش صدمات ندارد و اصولا امروزه توسط پزشکی قانونی تعیین نمی شود.

این مسئول در پایان هدف از اعلام زمان معاینه مجدد را  تعیین سرنوشت جراحت دانست و گفت: در مراجعه بعدی باید رویت شود که جراحت یا صدمه به قسمت صورت مراجعه کننده بدون عیب التیام می‌یابد و یا اینکه با التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو نیز می‌گردد، که انجام این کار جهت حفظ حقوق مصدوم و تعیین خسارت نقص عضو ایجاد شده است لذا برای حفاظت از حقوق خود، به بسته شدن زود هنگام پرونده اصرار ننمایند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۶۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان