//
کدخبر: ۳۳۴۷۶۸ //
مدیر دفترصنایع روغن پالم مالزی:

ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان روغن پالم است/تصور اشتباهی از مضرات روغن پالم وجود دارد

مدیر دفتر صنایع روغن پالم مالزی گفت: ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان روغن پالم است.


ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان روغن پالم است/تصور اشتباهی از مضرات روغن پالم وجود دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه‌ای با حضور مدیران دفتر روغن پالم مالزی  به منظور معرفی خدمات و ظرفیت‌های این دفتر در کشورمان امروز (۲۴ آذرماه) در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه نمایندگانی از اتاق بازرگانی، سازمان صمت و اصناف حضور داشتند حشام الدین اسپار مدیر دفتر صنایع روغن پالم مالزی با معرفی روغن پالم گفت: عمر درخت پالم ۹۰ سال است که ۱۰ روز یکبار دو خوشه از میوه این درخت چیده و روغن پالم از گوشته میوه گرفته می‌شود.

وی افزود: از سطح ۵/۸ میلیون هکتاری که درخت پالم کاشته شده ۱۹ میلیون تن روغن تولید  می‌شود.

مدیر دفتر صنایع روغن پالم مالزی تصریح کرد: ایران یکی از بزرگترین وارد کنندگان روغن پالم در جهان است که جایگاه چهاردهم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

حشام الدین اسپار خاطر نشان کرد: پالم پر بازده ترین دانه روغنی است که از هر هکتار درخت آن چهار تن روغن دریافت می‌شود این در حالی است که در هر هکتار سویا، آفتابگردان و کانولا بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار کیلوگرم روغن دریافت می‌گردد.

وی با اشاره به استفاده این روغن در بسیاری از مواد غذایی،صنعتی،آرایشی و بهداشتی گفت: محصولات متنوعی از روغن پالم تهیه می‌شود که محصولات جانبی آن نیز در غذای دام استفاده می‌گردد.

او خاطر نشان کرد: هر چند مردم ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دیدگاه خوبی نسبت به روغن پالم ندارند اما بر اساس تحقیقات این روغن نه تنها از سکته‌های قلبی جلوگیری می‌کند بلکه در کشورهایی که از این روغن استفاده می‌کنند میزان سکته قلبی نیز کمتر است.

گفتنی است این جلسه در جهت معرفی خدمات و ظرفیت‌های این آژانس برگزار شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۷۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان