//
کدخبر: ۳۳۱۴۱۳ //

یخبندان در ارتفاعات و آلودگی هوا در کوهپایه های البرز پیش بینی می شود

مدیرکل هواشناسی البرز اعلام کرد که یخبندان در مناطق کوهستانی و افزایش آلودگی هوا در مناطق کوهپایه ای و شهرهای بزرگ این استان از چهارشنبه شب تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.

یخبندان در ارتفاعات و آلودگی هوا در کوهپایه های البرز پیش بینی می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آرش بهاروند احمدی شامگاه چهارشنبه گفت : بر این اساس «هشدار هواشناسی سطح زرد در خصوص یخبندان به ویژه در ارتفاعات و افزایش آلاینده ها در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جو پایدار و سرد در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به تداوم دمای کمینه منفی پنج  درجه سانتیگراد با ماندگاری بیش از ۱۲ ساعت در روز تا اوایل هفته آینده هرگونه عملیات بتن ریزی به ویژه در مناطق شمالی استان مطابق با مقررات ملی ساختمان و آیین نامه استانداردهای اجرایی طرح های عمرانی با خسارات همراه خواهد بود بنابراین برای  جلوگیری از تخریب و خسارات جانبی حاصل از یخ زدگی، پیمانکاران و مشاغل مرتبط با تاسیس بنا و ساختمان تمهیدات لازم مطابق با آیین نامه بتن (ضوابط اجرایی بتن در هوای سرد انجام  دهند.

بهاروند احمدی گفت : این وضعیت تا روز شنبه ۲۹ آبان ماه ادامه دارد و ضرورت دارد در مصرف انرژی توسط مردم صرفه جویی شود.

مدیرکل هواشناسی البرز بیان داشت :  همچنین تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی بیانگر آن است  که با توجه به جهت وزش باد و نیز وارونگی در سطوح پایینی جو ، افزایش آلاینده ها را تا قبل از ورود سامانه بارشی بعدی در استان خواهیم داشت که کیفیت هوا را در سطح ناسالم برای گروه های حساس و جمعه و شنبه  آینده در بعضی ساعات ناسالم برای همه گروه ها قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: این وضعیت از فردا پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد و پس از آن سامانه بارشی جدید وارد استان البرز می شود.

بهاروند احمدی گفت : از مخاطرات این وضعیت  کاهش کیفیت هوا در سطح ناسالم برای گروه های حساس، اوج آلودگی ها جمعه و شنبه ناسالم برای تمام گروه ها است که باید مردم از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری کنند و  افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و سطح شهر پرهیز نمایند.

هوای استان البرز طی سه روز گذشته برای تمام گروه ها ناسالم شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۴۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان