//
کدخبر: ۳۳۱۲۴۲ //
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری ویدئو کنفرانسی:

سود دولت از واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی تا کنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است/ در شاخص‌های کیفیت شبکه درحد استانداردهای بین المللی هستیم

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: سود دولت از واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی تا کنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

سود دولت از واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی تا کنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است/ در شاخص‌های کیفیت شبکه درحد استانداردهای بین المللی هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری ویدئوکنفرانسی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اصحاب رسانه امروز (۲۵ آبان ماه) برگزار شد.

مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در این‌جلسه با اشاره به لزوم مشتری مداری و رضایت مشترکین شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران هم اکنون ۲۰ میلیون مشترک فعال در کشور دارد که با رصدهای انجام گرفته به طور میانگین ۸۵ درصد این مشترکین از  عملکرد شرکت مخابرات رضایت دارند.

وی افزود:شرکت مخابرات ایران تنها شرکتی است که گزینشی عمل نمی‌کند و در تمامی شهرها و روستاهای کشور در حال خدمات رسانی است و با توجه به اینکه درآمد حاصل از بخش روستایی ۴۰ میلیون تومان و هزینه نگهداری خطوط ۴۰۰ میلیون تومان است اعتراض‌کرده‌ایم ولی وظیفه خود را انجام داده‌ایم و خدمات رسانی را متوقف نکرده ایم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به کیفیت شبکه مخابراتی در کشور گفت: در شاخص های کیفیت شبکه از حد استاندار بالاتریم و کیفیتی درحد استانداردهای بین المللی داریم.

وی در گوشه دیگری از سخنانش به موضوع هم کدسازی در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: هر چند این طرح برای مردم مزایایی داشت ولی به شرکت مخابرات ایران در این زمینه ۸ هزار میلیارد تومان زیان وارد شد زیرا که پیش از این نرخ مکالمه بر اساس مسافت محاسبه می‌شد و مضاف بر این طی ۱۲ سال گذشته نیز نرخ تعرفه ۴۵ ریالی هیچ تغییری نکرده است.

photo_2021-11-16_15-16-16

سلطانی خاطر نشان کرد: از زمانی که شرکت مخابرات ایران خصوصی شده است تا کنون ۴۵ هزار میلیارد سرمایه گذاری در بخش ثابت و دیتا انجام داده و در این  زمینه سود دولت از واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی تا کنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

این مقام مسئول درآمد شرکت مخابرات از بخش تجاری را ۱۵ تا ۲۰ درصد عنوان کرد و افزود: به دلیل افزایش ۶ برابری هزینه تجهیزات مخابراتی و ثابت ماندن تعرفه تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو است که افزایش و تغییر تعرفه می‌تواند در این زمینه گوشه ای از مشکلات را حل نماید.

وی یادآور شد:در حال حاضر رشد هزینه‌های سرمایه‌گذاری از متوسط رشد درآمد پیشی گرفته و توان شرکت را در بخش‌های مختلف تحت تاثیر قرار داده است که در این زمینه نیاز مالی شرکت مخابرات ایران کاملا قابل لمس است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه میزان سرمایه گذاری توسعه‌ای این شرکت طی ۹ماه (ابتدای آذر ۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) را ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: بخشی از این مبلغ از درآمد نقدی فروش و مزایده املاک بدست آمده است.

سلطانی از جمله اهداف شرکت مخابرات ایران را توسعه شبکه مخابراتی فیبر نوری عنوان کرد و گفت:در شهرستانها فیبر نوری موجود است و تجهیزات مورد نیاز آنها در حال تهیه است که این مورد باید با سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی با اشاره به سرقت تجهیزات مخابراتی نیز گفت: اقدامات پیشگیرانه‌ای با هماهنگی نیروهای انتظامی و دستگاه قضا صورت گرفته که با کنترل‌های انجام شده خسارات ناشی از سرقت‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان