//
کدخبر: ۳۳۰۴۱۵ //
رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه به مناسبت سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف مطرح کرد:

سازش ۳۵ درصدی پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان کرمانشاه/ ۱۲ پرونده قتل در ۶ ماهه اول سال جاری منجر به سازش شد

رئیس شورای حل اختلاف استان از سازش ۳۵ درصدی پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان کرمانشاه خبر داد.

سازش ۳۵ درصدی پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان کرمانشاه/ ۱۲ پرونده قتل در ۶ ماهه اول سال جاری منجر به سازش شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به مناسبت ۱۸ آبان سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف همایشی با حضور معاونت سیاسی، امنیتی استانداری، رئیس کل دادگستری، دادستان، رئیس شورای حل اختلاف،نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص)، قضات، اعضای ستاد صلح و سازش و ستاد صبر در اداره کل دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد.

منوچهر فتاحی رئیس شوراهای حل اختلاف استان در این همایش اظهار کرد: در اسلام از عفو و گذشت به عنوان فضیلت اخلاقی یاد شده است و شوراهای حل اختلاف به عنوان نهادی از بطن مردم وظیفه بخش عظیمی از این سنت حسنه را به دوش می‌کشد.

وی از دلایل تشکیل شوراهای حل اختلاف را قطع ریشه نزاع و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش، استواری پیوندهای اجتماعی و آرامش بین توده‌های مردم عنوان کرد و افزود: هدف این نهاد ترغیب مردم  ومشارکت آنها در دعاوی است.

رئیس شورای حل اختلاف استان تعداد کل شعب شوراهای حل اختلاف در استان را ۱۷۱ شعبه اعلام کرد و بیان داشت:از این تعداد ۱۴۳ شعبه شهری و ۲۸ شعبه روستایی هستند که شعب شهری از ۸۳ شعبه حکمی،۳۴شعبه سازشی و ۲۶ شعبه اجرای احکام تشکیل شده‌اند.

photo_2021-11-09_13-18-30

فتاحی تعداد پرونده‌های وارده در ۶ ماهه اول سال به معاونت توسعه حل اختلاف استان را  ۵۵ هزارو ۵۸۳ پرونده عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۵ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

وی همچنین تعداد کل پرونده‌های مختومه در شورای‌حل‌اختلاف را ۵۶ هزارو ۳۵۷ فقره عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۸ پرونده اتهام به قتل به سازش منتهی شده، که ۱۲ مورد از این سازش‌ها مربوط به شش ماهه اول سال جاری است.

معاون توسعه شوراهای حل اختلاف استان در ادامه یکی از مهمترین چالش‌های امسال شوراهای حل اختلاف استان را موضوع تخلیه املاک مسکونی و دعاوی موجر و مستاجر با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا عنوان کرد و بیان داشت:طی این مدت یکهزار و ۱۱۶ پرونده در این زمینه تشکیل گردید که از این تعداد ۵۶۰ فقره حدود ۵۲ دهم درصد از آنها به سازش منتهی شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان