//
کدخبر: ۳۳۰۲۰۶ //

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا در شرایط اضطرار آلودگی هوا

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: به توجه به استمرار پایداری هوا و انباشت آلاینده ها و بر اساس دستورالعمل های قانون هوای پاک در شرایط اضطراری آلودگی هوا، پلیس راهور از تردد خودروها و موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی و دودزا جلوگیری می کند.

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا در شرایط اضطرار آلودگی هوا
به گزارش فرتاک نیوز،

زهره عبادی روز یکشنبه افزود: زمانی که میزان آلاینده‌های موجود در هوا افزایش یابد و شاخص کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ و یا بالاتر از آن باشد و در اصطلاح شرایط هوا در وضعیت نارنجی یا قرمز قرار گیرد، دستورالعمل قانون هوای پاک باید اجرایی شود. 

وی ادامه داد: این دستورالعمل جدید نیست و سال های قبل نیز در شرایط اضطرار این تصمیمات گرفته می شد. 

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه برنامه کاهش آلودگی هوا می بایست در دو بخش منابع ساکن و متحرک در نظر گرفته شود، اذعان داشت: در شرایط اضطرار پایش واحد های صنعتی و نیروگاه ها به لحاظ خروجی دودکش ها و نوع سوخت مصرفی رصد می شود.

عبادی گفت: در بخش منابع متحرک پلیس راهنمایی و رانندگی باید از تردد خودروها و موتور سیکلت های فاقد معاینه فنی و آلودگی قابل رویت جلوگیری کند و شهرداری های مناطق مختلف تهران برای جلوگیری از درجا کارکردن اتوبوس ها در پایانه ها نظارت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پسماندسوزی یکی دیگر از موضوعات مهم است که بخشداری ها و شهرداری ها باید ضمن نظارت بر حوزه های استحفاظی خود از هرگونه تخلیه پسماند و پسماندسوزی ممانعت بعمل آورند.

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و تاکسی‌های کاربراتوری از سال آینده

عبادی اذعان داشت: هم‌چنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ تردد تمام موتورسیکلت‌ها و تاکسی‌های کاربراتوری در تهران ممنوع می شود.

به گفته عبادی، این قانون به دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری و پلیس راهور ابلاغ شده و انتظار می رود هم اکنون اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و این قانون از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۲۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان