//
کدخبر: ۳۳۰۰۹۹ //

ابتلا به کرونا در شهرهای قرمز استان سمنان پس از چند هفته کاهش یافت

ابتلا به کرونا در شهرهای قرمز استان سمنان پس از چند هفته روند صعودی رو به کاهش است.

ابتلا به کرونا در شهرهای قرمز استان سمنان پس از چند هفته کاهش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

طی سه روز گذشته روند ابتلا به کرونا در شهرستان شاهرود روندی نزولی به خود گرفته است؛ البته در تازه‌ترین رنگ‌بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شاهرود از قرمز به قرمز تیره تبدیل شد.

در این رنگ‌بندی، شهرستان‌های سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مهدی‌شهر، آرادان، سرخه و میامی نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با توجه به وضعیت حاکم بر استان به‌ویژه در شهرستان‌های شاهرود و دامغان امروز بر تشدید نظارت‌ها بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های متناسب با شرایط قرمز کرونایی در شاهرود و دامغان تأکید کرد.

وی با اظهار تأسف از اینکه کرونا برای برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی عادی شده است افزود: به‌منظور جلوگیری از عادی انگاری‌های کرونایی در اداره‌ها، تیم بازرسی تشکیل شد تا بر شرایط دستگاه‌های اجرایی در رعایت دستورالعمل‌های نظارت جدی‌تری اعمال شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه مدیران اداره‌های متخلف در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونایی تذکر جدی می‌گیرند، از بازاریان هم خواست ضمن تداوم کسب و کار خود، در رعایت موازین بهداشتی کرونایی در صنف و مغازه خود کوشاتر باشند.

وی خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته، 23 نفر در اثر ابتلا به بیماری کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری شدند و در مقابل آن نیز 33 ترخیص شدند.

استاندار سمنان گفت: در حال حاضر 315 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری هستند.

هاشمی افزود: طی 24 ساعت گذشته 239 نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که 216 نفر مبتلای قطعی به کرونا به صورت سرپایی بوده و 23 نفر نیز بستری شدند.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان‌های گرمسار و سمنان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های میامی، سرخه، مهدی‌شهر و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که لازم است فرمانداران با جدیت از وضعیت‌های زرد و نارنجی مراقبت کنند تا شاهد افزایش شرایط قرمز کرونایی نباشیم.

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اظهار داشت: آمار ابتلای ما در سه روز گذشته نزولی بوده است.

وی با بیان اینکه میزان میانگین بستری شبانه‌روز در مجموعه تحت پوشش دانشگاه به 16 تا 19 بستری رسیده است، گفت: طی هفته گذشته 24 گزارش تخلف در حوزه اصناف با 10 مورد پلمپ در شهرستان شاهرود صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی متولی امر رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرایط قرمز کرونایی، بیش از گذشته اهتمام ورزند.

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 47 هزار و 723 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از چهاردهم الی پانزدهم آبان ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان عنوان کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به 10 هزار و 318 نفر رسیده است و 37 هزار و 410 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانائی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه به 9 هزار و 214 نفر رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان