//
کدخبر: ۳۲۶۱۸۱ //
به همت سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری انجام می‌گیرد؛

برگزاری نخستین مهرواره نمایشنامه خوانی در کرمانشاه

نخستین مهرواره نمایشنامه خوانی در حوزه دفاع مقدس و تئاتر دینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

 برگزاری نخستین مهرواره نمایشنامه خوانی در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر ایمان درخشی در نشست خبری که امروز (۱۱ مهرماه) برگزار شد، با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهارکرد: پس از دو سال رکود در عرصه تئاتر به علت کرونا، انگیزه‌ای یافته‌ایم تا با برگزاری این مهرآوره مراسم پاسداشتی با موضوع دفاع مقدس و تعالیم دینی برپا نماییم و هنرمندان این عرصه را نیز از رکود خارج کنیم.

 وی افزود: اگر عاشور به عنوان نقشه راه نمایان شود خیلی از مشکلات جامعه حل خواهد شد آنچنان که در مقاطع مختلف آموزه‌های عاشورایی سبب شد بر بسیاری از مشکلات و تحریم ها فائق آییم.

 سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه یکی از تاثیرگذارترین تریبون‌ها برای انتقال و درک مفاهیم را تریبون هنر دانست و گفت:در این مهرآوره از زبان هنر استفاده کردیم تا دفاع مقدس و دلاوری‌های امام حسین(ع) و یارانش در عاشورا را به نمایش بگذاریم و امیدواریم بتوانیم در سالهای آتی این مهرواره را هر چه با شکوهتر برگزار نماییم.

photo_2021-10-03_14-34-43

در ادامه این جلسه سید محمد حسین اعتضادی دبیر شورای سیاست گذاری این مهرواره نیز گفت: این کار به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری در سه محور تئاتردینی، دفاع مقدس و بخش آزاد برگزار می‌شود.

وی افزود: با اعلام برگزاری این مهرواره استقبال گسترده ای شکل گرفت و ۳۵ گروه آمادگی خود را برای شرکت اعلام کردند که از این تعداد۳۳ گروه به مرحله بازبینی راه یافتند.

دبیر سیاست گذاری نخستین مهرواره نمایشنامه خوانی در کرمانشاه تصریح کرد:در مرحله بازبینی با توجه به استقبال گسترده هنرمندان و کیفیت بالای کارها، ورودی‌ها از ۶ گروه به ۱۰ گروه افزایش یافت و سه جایزه برتر برای گروه‌های اول تا سوم، جایزه بهترین بازیگر زن،جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین نویسندگی هم در نظر گرفته شد.

اعتضادی با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده برای هنرمندان در این مهرواره نیز گفت:همه کسانی که به گروهای بازبینی راه یافتند مبلغ یک میلیون تومان دریافت خواهند کرد علاوه بر این مبلغ ۲ میلیون تومان به گروه اول، ۱/۵میلیون تومان به گروه دوم و یک میلیون تومان به گروه سوم اهدا خواهد شد و برای بازیگران برتر نیز هر کدام مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

photo_2021-10-03_14-33-41

وی زمان برگزاری داوری و اختتامیه این مهرواره را یکشنبه ۱۸ مهرماه تا سه شنبه۲۰ مهرماه اعلام کرد و بیان داشت: هم اکنون تمامی کلاسهای فرهنگی سازمان درگیر این مهرواره هستند.

 اعتضادی در پایان یادآور شد: تمامی هنرمندان شرکت کننده در این مراسم ۲ دوز واکسن خود را تزریق کرده‌اند و این مهرواره با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در تالار انتظار کرمانشاه برگزار خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۱۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان