//
کدخبر: ۳۲۲۲۲۷ //
استاندار کرمانشاه:

نشست فوری "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به وضعیت شورای شهر کرمانشاه برگزار می‌شود

استاندار کرمانشاه از برگزاری جلسه هیات حل اختلاف استان در اولین زمان ممکن جهت رسیدگی به وضعیت شورای شهر کرمانشاه خبر داد.

نشست فوری "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به وضعیت شورای شهر کرمانشاه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

«هوشنگ بازوند» با اشاره به عدم برگزاری مکرر جلسه انتخابات هیات رییسه شورای شهر کرمانشاه و بلاتکلیفی وضعیت تعیین شهردار و سرپرست شهرداری، گفت: متاسفانه طی دو هفته گذشته جلسات شورای شهر جهت برگزاری انتخابات هیات رییسه بنابه دلایلی برگزار نشد که این امر موجب بلاتکلیفی وضعیت شهرداری کرمانشاه شده است.

وی افزود: قطعا نمی توان کلانشهر کرمانشاه را بدون شهردار گذاشت و انتظار مردم کرمانشاه در این زمینه انتظار به حقی است و وضعیت شورای شهر باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

بازوند گفت: مشکل از جایی شروع شد که دو عضو منتخب شورا از سوی هیات عالی نظارت رد صلاحیت شدند و با طرح موضوع در مراجع ذیربط کشوری، در نهایت مقرر شد به استانهایی که چنین مشکلی دارند از یک هفته تا یک ماه برای تعیین تکلیف وضعیت اعضای رد صلاحیت شده فرصت داده شود.

بازوند گفت: در حال حاضر در یک ماه مهلت تعیین شده قرار داریم و باید این یک ماه بگذرد و بتوانیم در نهایت وضعیت این دو نفر را تعیین تکلیف کنیم.

وی افزود: از طرف دیگر از 9 نفر عضو فعلی شورا، برخی اعضا هستند که با غیبت خود نمی گذارند جلسات به حد نصاب رسیده و تشکیل شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا طی رایزنی که با وزارت کشور داشتم، اعلام کردند که اگر دادستانی حکم تعلیق بدهد، شورای شهر به مدت سه ماه تعلیق شده و ما می توانیم طی این مدت سرپرست شهرداری را انتخاب کنیم و بعد از سه ماه اعضای شورا به کار خود برگردند که با صحبت هایی که با رییس کل دادگستری و دادستان داشته ایم متاسفانه منع قانونی در این زمینه وجود دارد و فعلا نمی‌توانند حکم تعلیق بدهند.

بازوند گفت: بنابراین راهکار فعلی طرح این موضوع در هیات حل اختلاف و تصمیم گیری در این هیات است که در صورت حضور دو نماینده مجلس در استان که عضو هیات حل اختلاف هستند، بلافاصله این جلسه تشکیل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: دو نماینده مجلس عضو هیات حل اختلاف قرار است امشب یا فردا به استان بیایند که به محض ورود آنها، جلسه هیات حل اختلاف را برگزار می کنیم.

چندین جلسه شورای شهر کرمانشاه برای تعیین هیات رییسه شورا و انتخاب سرپرست شهرداری، به دلیل غیبت مکرر برخی اعضا تشکیل نمی شود.

منبع:ایسنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۲۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان