//
کدخبر: ۳۲۱۲۰۲ //

لغو مراسم تاسوعا در استان مازندران

مدیرکل‌ ‌تبلیغات اسلامی مازندران: در هیچ یک از شهرستانهای مازندران تجمعات عصر تاسوعا برگزار نمی‌شود.

لغو مراسم تاسوعا در استان مازندران
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری با بیان اینکه عصر تاسوعا هر سال گردهمایی‌ عزاداران حسینی در همه شهرستانهای استان به صورت متمرکز در یکی از نقاط محوری هر شهرستان برگزار می‌شد، گفت: به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی ناشی از شیوه کرونا ویروس و قطع زنجیره انسانی، غروب تاسوعا امسال مراسم لغو و برگزار نمی‌شود.

وی با قدردانی از مردم دیار علویان به دلیل پذیرش دستورالعمل‌ها در عدم برگزار مراسم امروز افزود: در چند شهر مازندران مراسم گردهمایی عصر تاسوعا به صورت محدود پارسال با وجود شرایط کرونایی برگزار شد اما امسال به دلیل اینکه در پیک و شرایط وخیم قرار داریم تصمیم بر لغو آن گرفته شد.

مدیرکل ‌تبلیغات مازندران با اشاره به اینکه تاسوعا و  عاشورا یکی از مهم ترین عبرت های تاریخ و الگوی تمدن سازی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: واقعه خونین و عبرت آموز عاشورا و حرکت عظیم حضرت سیدالشهداء(ع) در حادثه کربلا مهم ترین و درس آموز ترین حرکت تمدنی تاریخ اسلام است و این راز ماندگاری قیام خونین عاشورا است.

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به وجود انحرافات گسترده جامعه در عصر امام حسین (ع) ، افزود: حرکت خونین و قیام تمدن ساز سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش نشان از وجود ظلم در جامعه اسلامی آن دوران و حکومت دچار آسیب های فراوانی‌ بود که باید درمان میشد .

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به جاودانگی قیام خونین حضرت سید الشهدا ء(ع) و اثر آن در جامعه انسانی و اسلامی اشاره و تاکید کرد : نظام مقدس جمهوری اسلامی با همان اصول و مبانی گفتمان عاشورا توسط امام راحل پایه ریزی شد و بسیاری از قدرت های جهان را به زانو در آورد.

‌‌شکریان امیری با بیان ابعاد جهانی قیام عاشورا و تاثیرات آن بر جهان اسلام و برخی جوامع انسانی ، تصریح کرد: بدون شک مولفه های درس آموز قیام خونین امام حسین (ع) و عاشورا می تواند نقش مهمی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی ایفاء کند و ایران اسلامی هم با همین مولفه ها و عبرت ها بیش از چهل و دو سال است در برابر تمامی قدرت های پوشالی جهان ایستاده است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین مولفه های فرهنگ ساز و تمدن ساز این واقعه مهم ،بیان داشت: قیام خونین حضرت سیدالشهداء (ع) و عاشورا امروز به یک گفتمان جهانی تبدیل شد و بسیاری از ملت های آزادی خواه جهان در پاسداشت این حرکت مهم ایستاده اند و برای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان