//
کدخبر: ۳۲۰۷۸۹ //

آیت الله سید محمود موسوی نژاد دار فانی را وداع گفت

آیت الله سید محمود موسوی نژاد مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت دار فانی را وداع گفت.

آیت الله سید محمود موسوی نژاد دار فانی را وداع گفت
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله سید محمود موسوی نژاد مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) مرودشت و از شاگردان امام خمینی (ره) دار فانی را وداع گفت. او سال‌ها خدمات فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و فقهی به مردم شهرستان مرودشت ارائه کرد؛ خدماتی که بی نام و نشان بوده و چندان مجال رسانه‌ای شدن نیافته است.

آیت الله موسوی نژاد در بیان خاطرات خود گفته بود: اصالتاً نیشابوری‌ام و تا سال ۱۳۳۸ در حوزه علمیه مشهد در محضر آیت‌الله العظمی میلانی تحصیل می‌کردم، در آن زمان در پی تحصیل در قم بودم. از سال ۱۳۳۸ که از مشهد به قم آمدم از علما پرسیدم که چه کسی را برای استادی قبول کنم در آن زمان دو نفر معروف بودند یکی سید محمد میرداماد محقق بود که داماد آیت الله حائری بود و یکی هم حاج آقا روح الله بود.

بعد از اینکه به قم آمدم درس امام را انتخاب کردم و پای درس ایشان نشستم.

من در آن زمان کتب خارج اصول و خارج فقه را نزد امام خمینی (ره) فرا گرفتم. از سال ۱۳۳۸ تا سالی که تبعید شدند، در قم درس اخلاق و خارج ایشان حاضر شدم و این کتب، فوق العاده سنگین بود.

تبلیغ در مرودشت

آنگونه که حجت‌الاسلام اسدالله پرهیز مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) مرودشت می‌گوید: آیت‌الله موسوی‌نژاد حدود یک دهه قبل از انقلاب اسلامی، در زمانی برای تبلیغ به مرودشت آمد که این شهرستان دارای ۲۰ روستا بود که نه در این شهر و نه در روستاهای آن پنج مسجد هم وجود نداشت و کل منطقه هم بیشتر از پنج روحانی نداشت؛ از این رو زمانی که این عالم دینی، محرومیت‌ها و نیازهای دینی این منطقه را مشاهده کرد، تصمیم گرفت که در این شهر سکونت گزیند.

شهروندان مرودشت به نیکی به یاد دارند، روی گشاده و پاسخ‌های روشنگر این عالم دینی، زمانی که به وی حضوراً مراجعه می‌کردند و یا اینکه تلفنی با بیت وی تماس می‌گرفتند.

بررسی کارنامه آیت الله موسوی نژاد در شهر مرودشت نشان از آن دارد که خدمات این عالم دینی به حوزه و درس فقه محدود نشده و دامنه‌ای گسترده از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز در بر گرفته بوده است. ساخت مساجد و مکان‌های عام المنفعه مانند حمام‌های عمومی، راه اندازی صندوق حمایت از نیازمندان حضرت ابوالفضل (ع)، عضویت در هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت وغیره از کارهای نیکی بوده که از این عالم دینی در مرودشت به یادگار مانده است.

برخی، شمار مساجدی که این روحانی برجسته بانی ساخت آنها بوده است را افزون بر ۲۰ باب عنوان کرده‌اند. مدرسه علمیه مرودشت که امروز یکی از معدود مراکز حوزوی است که درس‌های خارج فقه در آن تدریس می‌شود نیز به همت و تلاش این عالم دینی شکل گرفته است.

شرکت و هدایت مبارزه‌های انقلابی مردم مرودشت به تاسی از امام راحل و مبارزه با فرقه‌های ضاله همچون بهائیت نیز در کارنامه این عالم دینی ثبت شده است.

صیانت از آثار تاریخی

آثار تاریخی تخت جمشید به یادگار مانده از دوران هخامنشیان در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و صیانت از آن همواره یکی از دغدغه‌های مردم ساکن در مناطق همجوار آن از جمله شهر مرودشت در ۱۰ کیلومتری این اثر تاریخی بوده است.

در این زمینه، آیت الله موسوی نژاد از فعالیت‌هایش در راستای صیانت از تخت جمشید به نیکی یاد کرده و این همان موضوعی است که رویکرد اعتدال را در شخصیت این عالم دینی پر رنگ می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۷۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان