//
کدخبر: ۳۱۹۱۱۷ //

سرعت توفان شن در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز جمعه بیشینه سرعت توفان گرد و خاک در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۶۰۰ متر کاهش داد.

سرعت توفان شن در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: در سایر شهرهای شمال استان نیز توفان گرد و خاک و وزش باد شدید ادامه دارد به طوریکه از توفان شدید شعاع دید افقی در زاهک را یک‌هزار متر کاهش داده است.

وی افزود: وزش توفان گردوخاک و شن سبب کاهش شدید دید افقی در مسیرهای ارتباطی شمال استان بویژه مسیر زابل- هیرمند، زابل-زهک، زابل-نهبندان و زابل-زاهدان شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار می‌رود وزش این توفان سبب تشکیل توده عظیم گردوغبار و نفوذ آن به غرب افغانستان و پاکستان و نوار شرقی و شهرستان های جنوبی تر سیستان و بلوچستان شود.

وی اظهارداشت: وضعیت جوی زاهدان نیز هم‌اینک غبار آلود بوده و شعاع دید افقی به دلیل نفوذ گردوغبار شمال استان به این شهر به پنج هزار متر کاهش یافته است.

حیدری افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه حداقل تا دوشنبه پیش رو در شمال استان ادامه دارد که پیامد آن خیزش گردوخاک، کاهش شدید دید افقی، کاهش کیفیت هوا و ایجاد توده گردوغبار و نفوذ آن به عرض‌های پایین‌تر است.

وی گفت: توصیه می‌شود مردم شمال استان و مناطق درگیر توفان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز اجتناب کنند همچنین از ترددهای جاده‌ای بویژه در مسیر زاهدان - زابل به دلیل وجود نقاط بحرانی در طول مسیر خودداری شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان