//
کدخبر: ۳۱۷۶۵۸ //
‍ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه مطرح کرد؛

تنش آبی در فضای سبز شهری به دلیل خروج چاه‌ها از دور آبیاری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: بسیاری از چاه ها از دور آبیاری خارج شده و این سبب تنش آبی در فضای سبز شهری می‌شود.

 تنش آبی در فضای سبز شهری به دلیل خروج چاه‌ها از دور آبیاری
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فرامرز رحمتی زاده اظهار داشت: سعی کرده ایم ساعات آبیاری چمنها را به ساعات خنک تغییر دهیم همچنین با توجه به مشکل کم‌آبی مجبور شدیم بسیاری از چاه هایی که برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری بوده به منظور اتصال به شبکه آب شرب شهری در اختیار آبفا بگذاریم.

وی افزود: بسیاری از چاه ها از دور آبیاری خارج شده و این سبب تنش آبی در فضای سبز شهری می‌شود.

رحمتی زاده گفت: در گذشته آبیاری درختان سطح شهر به صورت هفتگی انجام می‌شد اما اکنون حدود ۱۰ تا ۱۲ روز یکبار انجام می‌شود و دور آبیاری کاهش یافته زیرا منابع آبی بسیار کاهش یافته و  در این شرایط بحرانی مجبور به مدیریت هستیم.

وی عنوان کرد: اگرچه ساعات آبیاری فضای سبز را تغییر داده ایم و شبها، عصرها و صبحها آبیاری انجام می‌شود اما از آنجا که در مقطع زمانی مشخصی چاه در اختیار داریم مجبور هستیم بعضی مواقع در ساعات گرم هم نسبت به آبیاری اقدام کنیم زیرا حجم فضای سبز زیاد و منابع آبی محدود است در نتیجه در ساعات خنک نمی توانیم همه فضای سبز شهری را آبیاری کنیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به حجم چمنی که در اختیار داریم بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با استفاده از سیستم مکانیزه و فواره ها آبیاری انجام می شود و در صورت آبیاری توسط کارگران نیز حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آبیاری به صورت مستقیم انجام خواهد شد تا عمق مفید چمن آبیاری شود.

رحمتی زاده خاطرنشان کرد: بیشتر فضاهای سبز به صورت مکانیزه  آبیاری می‌شود اما در بلوارهای با به شرایط خاص آنها توسط تانکر آبیاری انجام می شود.

وی افزود: در برخی نقاط نیز که آبیاری بارانی انجام می شود زمان آبیاری ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ای کفایت می کند.

رحمتی زاده گفت: حجم چمنها بسیار زیاد است و اگر بخواهیم آن را با گونه دیگر کم آب بر جایگزین کنیم ظرف یکی دو سال انجام نمی شود با این حال درصدد هستیم گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوای خشک کرمانشاه که هم نیاز آبی کمتری داشته و هم فضای سبز زیبایی را ایجاد کند، کشت کنیم.

وی عنوان کرد: در این راستا کارشناسان فضای سبز کرمانشاه با همکاری کارشناسان فضای سبز سایر کلانشهرها طرح های مطالعاتی را در دستور کار قرار دارند تا به مرور این گونه ها جایگزین چمن شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۶۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان