//
کدخبر: ۳۱۵۰۴۹ //
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

تاکنون ۴۰هزار تن چغندرقند مناطق گرمسیری استان کرمانشاه برداشت و تحویل کارخانه های قند شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۴۰هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستانهای سرپلذهاب و قصرشیرین برداشت و تحویل کارخانه های قند شده است.


تاکنون ۴۰هزار تن چغندرقند مناطق گرمسیری استان کرمانشاه برداشت و تحویل کارخانه های قند شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهندس نوربخش حاتمی با بیان این خبر افزود: پیش بینی می شود تا ۱۰تیرماه سالجاری برداشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیری از سطح ۱۱۵۰هکتار به اتمام برسد و ۶۰هزار تن محصول برداشت و تحویل کارخانه های قند داخل و خارج استان گردد.

وی افزود:تاکنون ۴۰هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستانهای سرپلذهاب و قصرشیرین برداشت و تحویل کارخانه های قند شده است.

حاتمی با اشاره به اینکه توسعه کشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیری بسیار مورد استقبال کشاورزان است خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته ۳۹۰هکتار از مزارع مناطق گرمسیری به کشت چغندرقند اختصاص یافت اما سال زراعی جاری با برنامه ریزی سازمان و استقبال چغندرکاران سطح زیر کشت این محصول ۲ و نیم برابر شد.

وی توسعه کشت چغندرقند مناطق گرمسیری را حاصل تلاش و برنامه ریزی مجموعه تولیدات گیاهی، مدیریت زراعت و کارشناس مسئول چغندرقند، کارشناسان مناطق گرمسیری و همت کشاورزان برشمرد.

مهندس حاتمی سپس با بیان اینکه توسعه کشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیری با جهش فوق العاده در دستورکار قرار دارد گفت: برای کشت پاییزه چغندرقند برنامه ریزی کشت ۳هزار هکتار پیش بینی شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۰۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان